Modyfikacje turbo – Mazda 626 DITD
Witam forumowiczów.
Wczoraj rozebrałem pół przodu i prawie wszystki osprzęt silnika.
Zauważyłem, że w IC jak i w rurach od niego jest olej!
Diagnoza krótka i niezbyt miła-turbo puszcza olej.
Moja mazda to 626 Vg. GW 2.0DITD RF4F (110km)
Skoro już przyszło mi wymieniać Turbinę chciałbym wsadzić jakąś większą. Myślałem o turbo od M6, do tego większy aluminiowy IC i regulacja wszystkiego na hamowni poprzez wgranie nowej mapy wtrysku(Chiptunig, żadne Box'y)
Chciałbym zapytać czy ktoś już to robił?
Czy ta większa turbina będzie w miare pasować?
Jestem pewien, że będzie trzeba niektóre elementy modyfikować itd., ale chciałem zapytać czy turbina od M6 podejdzie, jeśli nie to z jaką można pokombinować?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Wczoraj rozebrałem pół przodu i prawie wszystki osprzęt silnika.
Zauważyłem, że w IC jak i w rurach od niego jest olej!
Diagnoza krótka i niezbyt miła-turbo puszcza olej.
Moja mazda to 626 Vg. GW 2.0DITD RF4F (110km)
Skoro już przyszło mi wymieniać Turbinę chciałbym wsadzić jakąś większą. Myślałem o turbo od M6, do tego większy aluminiowy IC i regulacja wszystkiego na hamowni poprzez wgranie nowej mapy wtrysku(Chiptunig, żadne Box'y)
Chciałbym zapytać czy ktoś już to robił?
Czy ta większa turbina będzie w miare pasować?
Jestem pewien, że będzie trzeba niektóre elementy modyfikować itd., ale chciałem zapytać czy turbina od M6 podejdzie, jeśli nie to z jaką można pokombinować?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
- Od: 16 sie 2009, 17:58
- Posty: 17
- Skąd: Gryfino/k.Szcz
- Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F
po pierwsze to nie ocenia się stanu turbo po tym że w przewodach powietrza jest olej bo to norma że on tam jest ( w odpowiedniej ilości ). Co do zmiany mapy i tak dalej to muszę cie rozczarować ale nie da rady tego zrobić (bynajmniej obecnie ).
Turbo od M6? i tak komp zredukuje ciśnienie elektrozaworem, a poza tym rzeźba z kolektorem bo chyba nie pasuje.
Turbo od M6? i tak komp zredukuje ciśnienie elektrozaworem, a poza tym rzeźba z kolektorem bo chyba nie pasuje.
Turbo mam podkręcone na WG i budzi się od 1600obr./min
Samochód ma 240tys oryginalnego przebiegu, a ja zawszę chłodzę turbinę.
-Dlaczego chiptuning nie jest możliwy? Przecież V-tech rozgryzł komputer Denso Mazdy i za 1300zł można podnieść moc o ok 30-35KM. Przecież ten chip zwiększa dawke paliwa na poszczególnych obrotach i "każe" turbinie dmuchać więcej Barów- więc nie pojmuję dlaczego nie realne jest wsadzenie większej turbiny(tak jak już wcześniej było mówione-czekała by mnie zabawa z dopasowaniem jej do kolektora) i ustalenie jej doładowania poprzez chiptuning.
Pozatym piszecie wielu o metodach zaślepiania EGR'u. U mnie to nie przechodzi... za każdym razem najdlużej po 50km wywala mi błąd silnika i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Można EGR wymontować w całości razem z tą rurą w peszlu która dochodzi do Turbo? Co wtedy z błędem?
Samochód ma 240tys oryginalnego przebiegu, a ja zawszę chłodzę turbinę.
-Dlaczego chiptuning nie jest możliwy? Przecież V-tech rozgryzł komputer Denso Mazdy i za 1300zł można podnieść moc o ok 30-35KM. Przecież ten chip zwiększa dawke paliwa na poszczególnych obrotach i "każe" turbinie dmuchać więcej Barów- więc nie pojmuję dlaczego nie realne jest wsadzenie większej turbiny(tak jak już wcześniej było mówione-czekała by mnie zabawa z dopasowaniem jej do kolektora) i ustalenie jej doładowania poprzez chiptuning.
Pozatym piszecie wielu o metodach zaślepiania EGR'u. U mnie to nie przechodzi... za każdym razem najdlużej po 50km wywala mi błąd silnika i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Można EGR wymontować w całości razem z tą rurą w peszlu która dochodzi do Turbo? Co wtedy z błędem?
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
- Od: 16 sie 2009, 17:58
- Posty: 17
- Skąd: Gryfino/k.Szcz
- Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F
a mi błąd nie wyskakuje
To o czym piszesz to jest box i ni jak ma się do zmiany mapy bo to już inna bajka
Opisz proszę na czym polegało podkręcenie turbiny u ciebie na WG bo to że wstaje z 1600 to nie robi wrażenia.
Piszesz jakbyś mało czytał o modach w ditd i radze zagłębić się w temat bo czasem inaczej jest niż się wydaje.
To o czym piszesz to jest box i ni jak ma się do zmiany mapy bo to już inna bajka
Opisz proszę na czym polegało podkręcenie turbiny u ciebie na WG bo to że wstaje z 1600 to nie robi wrażenia.
Piszesz jakbyś mało czytał o modach w ditd i radze zagłębić się w temat bo czasem inaczej jest niż się wydaje.
huskylipa napisał(a):Zauważyłem, że w IC jak i w rurach od niego jest olej!
jeśli było tłuste – to norma (zobacz gdzie idzie odma ) a jeśli z ic wylałeś wiadro syfu to masz problem
huskylipa napisał(a):Myślałem o turbo od M6, do tego większy aluminiowy IC i regulacja wszystkiego na hamowni poprzez wgranie nowej mapy wtrysku(Chiptunig, żadne Box'y)
IC = 1500zl
turbo = 1500-2000zl
kolektor =1000
rurki, duperele, robocizna = 1000
strojenie – min 1500
razem minimum = 6,5kzl a to już 40% wartości samochodu, której nie odzyskasz przy sprzedaży
huskylipa napisał(a):Czy ta większa turbina będzie w miare pasować?
nie
huskylipa napisał(a):jeśli nie to z jaką można pokombinować?
każdą tylko kolektor do przeróbki
huskylipa napisał(a):Samochód ma 240tys oryginalnego przebiegu, a ja zawszę chłodzę turbinę.
przy tym przebiegu to turbiny nie padają – moja miała 430 (o których wiedziałem) i nie narzekała
huskylipa napisał(a):Przecież V-tech rozgryzł komputer Denso Mazdy i za 1300zł można podnieść moc o ok 30-35KM
sprawdź w Vtechu – niech Ci przeprogramują i pochwal się na forum
huskylipa napisał(a):Pozatym piszecie wielu o metodach zaślepiania EGR'u. U mnie to nie przechodzi... za każdym razem najdlużej po 50km wywala mi błąd silnika i motor wchodzi w tryb awaryjny.
pomijając migającą lampkę (ja wyjąłem) można z tym żyć
przed modyfikacjami jedź na hamownie i sprawdź jaką masz kondycje a później myśl o tuningu
huskylipa napisał(a):Chciałbym zapytać czy ktoś już to robił?
Ja chciałem ale po przeanalizowaniu kosztów kupiłem sobie mx5 – i to był najlepszy tuning ditd
huskylipa napisał(a):Turbo mam podkręcone na WG
a czy zdajesz sobie sprawę że twoje turbo nie ma WG bo to jest zmienna geometria
huskylipa napisał(a):a
nie załamuj się zapraszam do działu: viewforum.php?f=76
przyjedziesz na spota to pogadamy
tez miałem taki pomysł ale rozmyśliłem się
Skoro jest już zaczęty temat turbo w DiTD (bo inne tematy nie dotyczące benzyny są kasowane) to ja może napiszę swoje spostrzeżenia co do turbo RHF4V VJ30 montowanej w silniku RF4F. Przypomnę że jest to turbina ze zmiennym kontem wlotu spalin na łopatki turbiny za pomocą kierowniczek sterowanych cięgnem zmieniającym siłę podciśnienia w ruch. Podciśnienie sterowane jest przez elektrozawór który otwiera się lub zamyka (nie ma płynnej regulacji) a sygnał pochodzi z komputera.
Pierwszą modyfikacją jaką można w niej dokonać jest podłożenia podkładek( po dwie podkładki na trzy śruby mocujące) pod ,,gruszkę" do której wchodzi cięgno. Seryjnie sprężyna w tej gruszce przy braku podciśnienia jest lekko ściśnięta (czyli maksymalnie nie wychodzi z gruszki przy zgaszonym silniku). Jak wiadomo im bardziej ściskamy sprężynę tym potrzebujemy większej siły. Podkładki sprawiają że sprężyna w stanie spoczynku jest swobodnie rozciągnięta. Nie powoduje to wzrost max ciśnienia ale zmniejsza siłę wciągnięcia cięgna co za tym idzie szybciej kierowniczki ustawiają się aby wzrastało ciśnienie. Efektem tego jest minimalnie lepsza reakcja na gaz i szybsze dojście do max ciśnienia.
Drugą modyfikacją jest regulacja wychylenia maksymalnego kierowniczek turbiny. Są tam dwie śrubki o które opiera się cięgno. dolna odpowiada za minimalne wychylenia a górna za maksymalne. To już trudniejsza modyfikacja bo nie do końca wiadomo jakie ustawienie jest bezpieczne. Np przy za mocnym maksymalnym wychyleniu łopatek pojawiła się turbo dziura na niskich obrotach a turbo zaczęło szalenia pompować dopiero powyżej 2500 tyś. obr. Nie polecam kręcenia dolną śrubką bo przy jej wkręceniu otrzymamy większy boost ale może dojść do uszkodzenia turbo bo nie będzie w odpowiedni sposób hamowane.
to tyle z moich wywodów, może kiedyś opiszę to dokładniej jak znajdę trochę czasu i zamieszczę zdjęcia
Pierwszą modyfikacją jaką można w niej dokonać jest podłożenia podkładek( po dwie podkładki na trzy śruby mocujące) pod ,,gruszkę" do której wchodzi cięgno. Seryjnie sprężyna w tej gruszce przy braku podciśnienia jest lekko ściśnięta (czyli maksymalnie nie wychodzi z gruszki przy zgaszonym silniku). Jak wiadomo im bardziej ściskamy sprężynę tym potrzebujemy większej siły. Podkładki sprawiają że sprężyna w stanie spoczynku jest swobodnie rozciągnięta. Nie powoduje to wzrost max ciśnienia ale zmniejsza siłę wciągnięcia cięgna co za tym idzie szybciej kierowniczki ustawiają się aby wzrastało ciśnienie. Efektem tego jest minimalnie lepsza reakcja na gaz i szybsze dojście do max ciśnienia.
Drugą modyfikacją jest regulacja wychylenia maksymalnego kierowniczek turbiny. Są tam dwie śrubki o które opiera się cięgno. dolna odpowiada za minimalne wychylenia a górna za maksymalne. To już trudniejsza modyfikacja bo nie do końca wiadomo jakie ustawienie jest bezpieczne. Np przy za mocnym maksymalnym wychyleniu łopatek pojawiła się turbo dziura na niskich obrotach a turbo zaczęło szalenia pompować dopiero powyżej 2500 tyś. obr. Nie polecam kręcenia dolną śrubką bo przy jej wkręceniu otrzymamy większy boost ale może dojść do uszkodzenia turbo bo nie będzie w odpowiedni sposób hamowane.
to tyle z moich wywodów, może kiedyś opiszę to dokładniej jak znajdę trochę czasu i zamieszczę zdjęcia
Na obrazku wyżej widzimy omówioną wcześniej turbinę
widać dwie oznaczone na żółto śrubki oraz trzy śruby mocowania gruszki.
Jeżeli tak jest, to prawdopodobnie wystarczy w miarę prosty układ elektroniczny do podniesienia ciśnienia.Podciśnienie sterowane jest przez elektrozawór który otwiera się lub zamyka (nie ma płynnej regulacji) a sygnał pochodzi z komputera.
Pod fabryczny czujnik ciśnienie można podłączyć komparator napięcia sterujący dodatkowym przekaźnikiem. Ten przekaźnik by odcinał napięcie z komputera do elektrozaworu sterującego turbiną. Po przekroczeniu ustawionego napięcia na czujniku ciśnienia komparator by zwierał komputer z elektrozaworem i niech dalej się komputer martwi
Tyle w teorii, teraz ktoś posiadający taką turbinę (nie ja – RF2) musi poszukać w miarę kumatego elektronika i przetestować
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
na pewno się da to elektronicznie załatwić, można by to jakoś wystroić czymś otwieranie tego zaworu ale niestety brak wiedzy na ten temat
Neonixos666 napisał(a):na pewno się da to elektronicznie załatwić, można by to jakoś wystroić czymś otwieranie tego zaworu ale niestety brak wiedzy na ten temat
Potrzebny elektrozawór np. firmy MAC + Ecumaster – wyjście PWM do sterowania np. solenoidami no i ogarnięty stroiciel
W tym silniku występuje seryjnie MAP sensor? Auta z turbo powinno się stroić biorąc jako obciążenie doładowanie a nie jak to się czasem zdarza sygnał z czujnika położenia przepustnicy – ale TD i tak to nie dotyczy
ja mam 4 mm a neonixos666 chyba 3 mm
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje