Modyfikacje turbo – Mazda 626 DITD

Postprzez huskylipa » 14 kwi 2011, 15:41

Witam forumowiczów.
Wczoraj rozebrałem pół przodu i prawie wszystki osprzęt silnika.
Zauważyłem, że w IC jak i w rurach od niego jest olej!
Diagnoza krótka i niezbyt miła-turbo puszcza olej.

Moja mazda to 626 Vg. GW 2.0DITD RF4F (110km)
Skoro już przyszło mi wymieniać Turbinę chciałbym wsadzić jakąś większą. Myślałem o turbo od M6, do tego większy aluminiowy IC i regulacja wszystkiego na hamowni poprzez wgranie nowej mapy wtrysku(Chiptunig, żadne Box'y)

Chciałbym zapytać czy ktoś już to robił?
Czy ta większa turbina będzie w miare pasować?
Jestem pewien, że będzie trzeba niektóre elementy modyfikować itd., ale chciałem zapytać czy turbina od M6 podejdzie, jeśli nie to z jaką można pokombinować?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 22:42

po pierwsze to nie ocenia się stanu turbo po tym że w przewodach powietrza jest olej bo to norma że on tam jest ( w odpowiedniej ilości ). Co do zmiany mapy i tak dalej to muszę cie rozczarować ale nie da rady tego zrobić (bynajmniej obecnie ).

Turbo od M6? i tak komp zredukuje ciśnienie elektrozaworem, a poza tym rzeźba z kolektorem bo chyba nie pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez huskylipa » 15 kwi 2011, 13:21

Turbo mam podkręcone na WG i budzi się od 1600obr./min
Samochód ma 240tys oryginalnego przebiegu, a ja zawszę chłodzę turbinę.
-Dlaczego chiptuning nie jest możliwy? Przecież V-tech rozgryzł komputer Denso Mazdy i za 1300zł można podnieść moc o ok 30-35KM. Przecież ten chip zwiększa dawke paliwa na poszczególnych obrotach i "każe" turbinie dmuchać więcej Barów- więc nie pojmuję dlaczego nie realne jest wsadzenie większej turbiny(tak jak już wcześniej było mówione-czekała by mnie zabawa z dopasowaniem jej do kolektora) i ustalenie jej doładowania poprzez chiptuning.
Pozatym piszecie wielu o metodach zaślepiania EGR'u. U mnie to nie przechodzi... za każdym razem najdlużej po 50km wywala mi błąd silnika i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Można EGR wymontować w całości razem z tą rurą w peszlu która dochodzi do Turbo? Co wtedy z błędem?
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 kwi 2011, 17:53

a mi błąd nie wyskakuje :P

To o czym piszesz to jest box i ni jak ma się do zmiany mapy bo to już inna bajka

Opisz proszę na czym polegało podkręcenie turbiny u ciebie na WG bo to że wstaje z 1600 to nie robi wrażenia.
Piszesz jakbyś mało czytał o modach w ditd i radze zagłębić się w temat bo czasem inaczej jest niż się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barthez » 18 kwi 2011, 18:30

huskylipa napisał(a):Zauważyłem, że w IC jak i w rurach od niego jest olej!

jeśli było tłuste – to norma (zobacz gdzie idzie odma ;) ) a jeśli z ic wylałeś wiadro syfu to masz problem

huskylipa napisał(a):Myślałem o turbo od M6, do tego większy aluminiowy IC i regulacja wszystkiego na hamowni poprzez wgranie nowej mapy wtrysku(Chiptunig, żadne Box'y)

IC = 1500zl
turbo = 1500-2000zl
kolektor =1000
rurki, duperele, robocizna = 1000
strojenie – min 1500

razem minimum = 6,5kzl a to już 40% wartości samochodu, której nie odzyskasz przy sprzedaży

huskylipa napisał(a):Czy ta większa turbina będzie w miare pasować?

nie
huskylipa napisał(a):jeśli nie to z jaką można pokombinować?

każdą tylko kolektor do przeróbki

huskylipa napisał(a):Samochód ma 240tys oryginalnego przebiegu, a ja zawszę chłodzę turbinę.

przy tym przebiegu to turbiny nie padają ;) – moja miała 430 (o których wiedziałem) i nie narzekała

huskylipa napisał(a):Przecież V-tech rozgryzł komputer Denso Mazdy i za 1300zł można podnieść moc o ok 30-35KM

sprawdź w Vtechu – niech Ci przeprogramują i pochwal się na forum

huskylipa napisał(a):Pozatym piszecie wielu o metodach zaślepiania EGR'u. U mnie to nie przechodzi... za każdym razem najdlużej po 50km wywala mi błąd silnika i motor wchodzi w tryb awaryjny.

pomijając migającą lampkę (ja wyjąłem) można z tym żyć ;)

przed modyfikacjami jedź na hamownie i sprawdź jaką masz kondycje a później myśl o tuningu

huskylipa napisał(a):Chciałbym zapytać czy ktoś już to robił?

Ja chciałem ale po przeanalizowaniu kosztów kupiłem sobie mx5 – i to był najlepszy tuning ditd ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 18:35

huskylipa napisał(a):Turbo mam podkręcone na WG


a czy zdajesz sobie sprawę że twoje turbo nie ma WG bo to jest zmienna geometria
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez huskylipa » 18 kwi 2011, 23:43

a
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez Barthez » 19 kwi 2011, 11:04

huskylipa napisał(a):a


nie załamuj się ;) zapraszam do działu: viewforum.php?f=76
przyjedziesz na spota to pogadamy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 20 kwi 2011, 11:12

Co się stało z tablicą rej.?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 20:04

tez miałem taki pomysł ale rozmyśliłem się :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rumunn95 » 20 kwi 2011, 21:54

ale ze to wyglada to to :| :|
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Neonixos666 » 25 kwi 2011, 14:38

Skoro jest już zaczęty temat turbo w DiTD (bo inne tematy nie dotyczące benzyny są kasowane) to ja może napiszę swoje spostrzeżenia co do turbo RHF4V VJ30 montowanej w silniku RF4F. Przypomnę że jest to turbina ze zmiennym kontem wlotu spalin na łopatki turbiny za pomocą kierowniczek sterowanych cięgnem zmieniającym siłę podciśnienia w ruch. Podciśnienie sterowane jest przez elektrozawór który otwiera się lub zamyka (nie ma płynnej regulacji) a sygnał pochodzi z komputera.

Pierwszą modyfikacją jaką można w niej dokonać jest podłożenia podkładek( po dwie podkładki na trzy śruby mocujące) pod ,,gruszkę" do której wchodzi cięgno. Seryjnie sprężyna w tej gruszce przy braku podciśnienia jest lekko ściśnięta (czyli maksymalnie nie wychodzi z gruszki przy zgaszonym silniku). Jak wiadomo im bardziej ściskamy sprężynę tym potrzebujemy większej siły. Podkładki sprawiają że sprężyna w stanie spoczynku jest swobodnie rozciągnięta. Nie powoduje to wzrost max ciśnienia ale zmniejsza siłę wciągnięcia cięgna co za tym idzie szybciej kierowniczki ustawiają się aby wzrastało ciśnienie. Efektem tego jest minimalnie lepsza reakcja na gaz i szybsze dojście do max ciśnienia.

Drugą modyfikacją jest regulacja wychylenia maksymalnego kierowniczek turbiny. Są tam dwie śrubki o które opiera się cięgno. dolna odpowiada za minimalne wychylenia a górna za maksymalne. To już trudniejsza modyfikacja bo nie do końca wiadomo jakie ustawienie jest bezpieczne. Np przy za mocnym maksymalnym wychyleniu łopatek pojawiła się turbo dziura na niskich obrotach a turbo zaczęło szalenia pompować dopiero powyżej 2500 tyś. obr. Nie polecam kręcenia dolną śrubką bo przy jej wkręceniu otrzymamy większy boost ale może dojść do uszkodzenia turbo bo nie będzie w odpowiedni sposób hamowane.

to tyle z moich wywodów, może kiedyś opiszę to dokładniej jak znajdę trochę czasu i zamieszczę zdjęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 15 maja 2011, 10:41

czekam niecierpliwie na dalsza część i foty:p
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2011, 18:37

Obrazek
Na obrazku wyżej widzimy omówioną wcześniej turbinę

widać dwie oznaczone na żółto śrubki oraz trzy śruby mocowania gruszki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 20 maja 2011, 19:16

Podciśnienie sterowane jest przez elektrozawór który otwiera się lub zamyka (nie ma płynnej regulacji) a sygnał pochodzi z komputera.
Jeżeli tak jest, to prawdopodobnie wystarczy w miarę prosty układ elektroniczny do podniesienia ciśnienia.
Pod fabryczny czujnik ciśnienie można podłączyć komparator napięcia sterujący dodatkowym przekaźnikiem. Ten przekaźnik by odcinał napięcie z komputera do elektrozaworu sterującego turbiną. Po przekroczeniu ustawionego napięcia na czujniku ciśnienia komparator by zwierał komputer z elektrozaworem i niech dalej się komputer martwi ;)

Tyle w teorii, teraz ktoś posiadający taką turbinę (nie ja – RF2) musi poszukać w miarę kumatego elektronika i przetestować :)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2011, 14:52

na pewno się da to elektronicznie załatwić, można by to jakoś wystroić czymś otwieranie tego zaworu ale niestety brak wiedzy na ten temat :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 12 sie 2011, 20:37

jakiej grubosci maja byc te podkladki pod te 3 sruby na gruszce?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez onyx » 13 sie 2011, 02:16

Neonixos666 napisał(a):na pewno się da to elektronicznie załatwić, można by to jakoś wystroić czymś otwieranie tego zaworu ale niestety brak wiedzy na ten temat :P


Potrzebny elektrozawór np. firmy MAC + Ecumaster – wyjście PWM do sterowania np. solenoidami no i ogarnięty stroiciel <czarodziej>

W tym silniku występuje seryjnie MAP sensor? Auta z turbo powinno się stroić biorąc jako obciążenie doładowanie a nie jak to się czasem zdarza sygnał z czujnika położenia przepustnicy – ale TD i tak to nie dotyczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Siwy19 » 23 wrz 2011, 02:10

Neonixos666 jakiej grubosci ty masz te podkladki pod te turbo?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez boczek86 » 23 wrz 2011, 07:30

ja mam 4 mm :) a neonixos666 chyba 3 mm :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje