Duża T vs mała T – bar barowi nie równy?
1, 2
A co jest cięższe ... kilogram cukru czy kilogram ołowiu ? ..
A o ile się nie mylę to GT15 miały zastosowanie w silnikach TDI, HDI a raczej dedykowane do takowych .... ale mogę się mylić
A o ile się nie mylę to GT15 miały zastosowanie w silnikach TDI, HDI a raczej dedykowane do takowych .... ale mogę się mylić
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A co to ma do rzeczy I gdzie masz dowód na różnice w mocy przy tym samym ciśnieniu doładowania Takowe dane techniczne odnoszą się do wydajności ( przystosowania ) turbiny a nie samego podnoszenia mocy.
I kto powiedział że te dwie turbinki to to samo Pamiętaj że więcej kucyków to nie sama turbinka....
Zresztą bardzo dobrze o tym wiesz.... Najpierw przejżyj w jakich silnikach są powyższe dmuchawki stosowane ... i będziesz miał odpowiedź
Koniec OT ....
Temat przewodni jest silnik 1.5 turbo .... który chyba miłośnicy innych marek wprowadzili w życie ... hehe
Kolejna rzecz, że cały ten temat mi " śmierdzi " małym OT ... bo nikt rozsądny nie będzie wtapiał min 10 koła w turbienie żałosnej jednostki napędowej jaka jezt Z5
I kto powiedział że te dwie turbinki to to samo Pamiętaj że więcej kucyków to nie sama turbinka....
Zresztą bardzo dobrze o tym wiesz.... Najpierw przejżyj w jakich silnikach są powyższe dmuchawki stosowane ... i będziesz miał odpowiedź
Koniec OT ....
Temat przewodni jest silnik 1.5 turbo .... który chyba miłośnicy innych marek wprowadzili w życie ... hehe
Kolejna rzecz, że cały ten temat mi " śmierdzi " małym OT ... bo nikt rozsądny nie będzie wtapiał min 10 koła w turbienie żałosnej jednostki napędowej jaka jezt Z5
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):A co to ma do rzeczy I gdzie masz dowód na różnice w mocy przy tym samym ciśnieniu doładowania Takowe dane techniczne odnoszą się do wydajności ( przystosowania ) turbiny a nie samego podnoszenia mocy.
ciśnienie ciśnieniem ale tu chodzi o objętość powietrza jaką wtłaczasz do cylindrów, więc im większa turbina tym więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu.
A czy ja napisalem cokolwiek co by przeczyło temu co właśnie napisałeś
Kolega porównał dwie turbiny ... które jak napisał są takie same. Logiczną jest rzeczą że im większą tasz turbinkę tym przy tym samym ciśnieniu doładowania wtłoczysz więcej powietrza. To wie chyba każdy na tym forum.
Ja zadałem koledze pytanie o dowody które potwierdzą jego zdanie, że K03 i T04 to takie same turbochargery, a dmuchane przez nie 0.4 bara ma rożne wartości w przyroście mocy do wartości ciśnienia doładowania
A kolega siewcu jak widzę stara być się "guru" zarówno mechaniki jak i tuningu, za co dostał już w początkowym okresie swego żywota na tym forum tygodniowego bana ... i od razu po powrocie zaczyna ponownie się szarogęsić ... udowadniając że " zjadł " wszystkie rozumy buahaha
Kolega porównał dwie turbiny ... które jak napisał są takie same. Logiczną jest rzeczą że im większą tasz turbinkę tym przy tym samym ciśnieniu doładowania wtłoczysz więcej powietrza. To wie chyba każdy na tym forum.
Ja zadałem koledze pytanie o dowody które potwierdzą jego zdanie, że K03 i T04 to takie same turbochargery, a dmuchane przez nie 0.4 bara ma rożne wartości w przyroście mocy do wartości ciśnienia doładowania
A kolega siewcu jak widzę stara być się "guru" zarówno mechaniki jak i tuningu, za co dostał już w początkowym okresie swego żywota na tym forum tygodniowego bana ... i od razu po powrocie zaczyna ponownie się szarogęsić ... udowadniając że " zjadł " wszystkie rozumy buahaha
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Pokaż gdzie ja napisałem, że któreś 2 turbiny są takie same. To ty napisałeś, że nie ma to znaczenia, z jakiego turbo będzie to 0.4b. I dowiedz się lepiej geniuszu za co tego bana dostałem.
A wykresów nie znajdę, bo nikt nie pcha GT42R/T04Z do 1.8T VAG, albo K03/GT15 do 13B-REW/RB26DETT.
A wykresów nie znajdę, bo nikt nie pcha GT42R/T04Z do 1.8T VAG, albo K03/GT15 do 13B-REW/RB26DETT.
- Od: 23 sty 2011, 15:27
- Posty: 60
- Skąd: Wrocław
siewcu napisał(a):To dlaczego 1b z K03 wygeneruje powiedzmy 200KM a 1b z T04Z 450-500KM ? Skoro to jedno i to samo ?
No fakt ...dostałeś bana za przeklinanie na forum
A ten post szanowny kolego to co Nieporozumienie w kwestii rozumienia napisanego zdania
Ja napisałem ten post jako odpowiedź na Twój wpis który sugerował błędne myślenie.
A tak apropos ... to żaden ze mnie geniusz .... tylko czytam ze zrozumieniem i staram się dostosować do warunków tego forum jak i byciem obiektywnym wobec osób tutaj piszących. W związku z czym proszę Ciebie ponownie o przedstawienie faktów że te dwie turbiny są w Twoim mniemaniu takie same, a generują jakże odmienne wartości przyrostu mocy przy tym samym ciśnieniu doładowania.
I na sam koniec ... to nie mam zamiaru wdawać się z Tobą w kłótnię, bo to nie ma jakiegokolwiek sensu.
Jeśli możesz przedstawić jakiekolwiek fakty i porady oraz wiedzę mogącą pomóc kolegom z forum w realnej realizacji projektu turbo Z5 to będzie zawsze miło poczytać takich rad.
Pozdrawiam Krzysztof
Ostatnio edytowano 7 lut 2011, 01:40 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A takie pytanko... a co za różnica jaka turbina pompuje holset, garrett czy kkk. 0,4 bar to chyba 0,4 bar i tyle. Jeśli przekrój sie nie zmienia to chyba tyle samo wleci powietrza przy takim samym ciśnieniu. Tlenu może mniej być na mniejszej bo sie bardziej nagrzewa. Jeśli źle myślę to prosze o sprostowanie
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Masz prawie rację, ale wydajność poszczególnych turbin różni się właśnie w zależności od ich wielkości ( zgadza się ), co " potwierdza " w zasadzie prostą zasadę duży może więcej. Jeśli byśmy chcieli porównywać takie same turbinki ( z takim samym doładowaniem ) wówczas miało by to sens, ale jeśli ktokolwiek chce się zagłębiać w porównywanie doładowań poszczególnych turbinek, to zapraszam do poszukania info o turbieniu "jeżdżącego" fiata uno 1.1 ... i jednostek o wiele mniej wysilonych.
Co świadczy o tym że dla chcącego nic trudnego .... a może nie jest rzecza niemożliwą ale niestety w przypadku mazdeczek takowy zabieg będzie przerostem formy nad treścią .... NIESTETY
Co świadczy o tym że dla chcącego nic trudnego .... a może nie jest rzecza niemożliwą ale niestety w przypadku mazdeczek takowy zabieg będzie przerostem formy nad treścią .... NIESTETY
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Panowie, fizyki nie naginajmy.
bar to bar....
ale moc bierze się z momentu obrotowego występującego w konkretnych obrotach. I tu się pojawiają różnice miedzy turbinami bo różne turbiny nadmuchają ten załóżmy "bar" w rożnych partiach prędkości obrotowej i różne turbiny, w tym samym silniku mogą to doładowanie do końca skali obrotów utrzymać lub nie.
Pamiętajmy że nie działa to wszystko tak pięknie liniowo.
Mała turbosprężarka wcześniej wstanie i zacznie mieć interesujące nas ciśnienie ale będzie miała tendencje do nieutrzymania ciśnienia w wyższych partiach obrotów gdzie zapotrzebowanie na ilości wtłaczanego powietrza znacznie wzrastają i trudno jest to nadciśnienie utrzymać. Da sporo momentu obrotowego w średnich partiach obrotów i sprawi że silnik bedzię bardzo uniwersalny, ale nie porazi nas pierdylionem koni przy samym odcięciu.
Duża turbosprężarka wstanie później, później osiągnie interesujące nas ciśnienie, ale nie wystąpi spadek doładowania do końca skali OWK. Wykres momentu bedzie podnosił sie bardzo późno ale skoro bedzie go dużo w wysokich partiach obrotów to i moc w nich będzie nadawała sie na okładki gazet, a auto do ganiania na prostej, bo pierdylion koni bedzie w innych warunkach niewykorzystywalny.
bar to bar....
ale moc bierze się z momentu obrotowego występującego w konkretnych obrotach. I tu się pojawiają różnice miedzy turbinami bo różne turbiny nadmuchają ten załóżmy "bar" w rożnych partiach prędkości obrotowej i różne turbiny, w tym samym silniku mogą to doładowanie do końca skali obrotów utrzymać lub nie.
Pamiętajmy że nie działa to wszystko tak pięknie liniowo.
Mała turbosprężarka wcześniej wstanie i zacznie mieć interesujące nas ciśnienie ale będzie miała tendencje do nieutrzymania ciśnienia w wyższych partiach obrotów gdzie zapotrzebowanie na ilości wtłaczanego powietrza znacznie wzrastają i trudno jest to nadciśnienie utrzymać. Da sporo momentu obrotowego w średnich partiach obrotów i sprawi że silnik bedzię bardzo uniwersalny, ale nie porazi nas pierdylionem koni przy samym odcięciu.
Duża turbosprężarka wstanie później, później osiągnie interesujące nas ciśnienie, ale nie wystąpi spadek doładowania do końca skali OWK. Wykres momentu bedzie podnosił sie bardzo późno ale skoro bedzie go dużo w wysokich partiach obrotów to i moc w nich będzie nadawała sie na okładki gazet, a auto do ganiania na prostej, bo pierdylion koni bedzie w innych warunkach niewykorzystywalny.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Matheus napisał(a):ciśnienie ciśnieniem ale tu chodzi o objętość powietrza jaką wtłaczasz do cylindrów, więc im większa turbina tym więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu.
czyli bzdury pisze bo nie chodzi o objętość tylko w jakim zakresie obrotów będzie to ciśnienie dostepne
farciarz napisał(a):...ale niestety w przypadku mazdeczek takowy zabieg będzie przerostem formy nad treścią .... NIESTETY
Ciekawe co na to ludzie z "projektów" co mają mocne turbo mazdy
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Boris86 napisał(a):Panowie, fizyki nie naginajmy.
bar to bar....
juz mialem sie spytac jak zalezy objetosc ukladu dolotowego od turbiny... bo z niektorych postow wynikalo ze ta objetosc sie zmienia tzn jest wiecej powietrza w zamknietej przestrzeni przy tym samym cisnieniu (moze rury puchna) ale kolega Boris ladnie to ujal
ja wychodze z zalozenia
BA z5 = ok 6kzl
uturbienie = 8 do 12 kzl
razem = 18 kzl za 120KM
sztuka dla sztuki ale kto bogatemu zabroni
nie będę się kłócił bo to są rozważania czysto teoretyczne i nie upieram się przy swoim, ale jeśli mamy stałe ciśnienie a dwie różne prędkości powietrza to tym samym objętość jest inna tak? Większa prędkość więcej powietrza w cylindrze. w związku z tym mamy więcej mocy z różnych turbin przy tym samym ciśnieniu.
Matheus napisał(a):objętość jest inna
objetosc czego? kolektora? rur????
objetosc jest ts sama i nie zalezy od predkosci. nie chce mi sie rysowac schematu ale wyobraz sobie zbiornik (np od kompresora) – pompujesz go mala pompka rowerowa do cisnienia 1 Bar, a drugi taki sam zbiornik ( V=const) kompresorem wirowym o wydajnosci 1000 000 m3/h tez do 1Bar.
czy po napelnieniu bedzie tam jakas roznica w ilosci powietrza? – NIE
wracamy do turbo – tak jak Boris napisal – turbo ma znaczenie przy uzupelnianiu pobieranego powietrza z kolektora przez silnik przy roznych predkosciach obrotowych
Boris86 napisał(a):Mała turbosprężarka wcześniej wstanie i zacznie mieć interesujące nas ciśnienie ale będzie miała tendencje do nieutrzymania ciśnienia w wyższych partiach obrotów gdzie zapotrzebowanie na ilości wtłaczanego powietrza znacznie wzrastają i trudno jest to nadciśnienie utrzymać
tylko że silnik ciągle pobiera powietrze;)
Mój post był pytaniem skierowanym do farciarza – skoro twierdzi, że 0.4b z K03/GT15 i T04Z/GT42R to to samo, to proszę mi to pokazać – i wiem, ze tego nie zobaczę.
Boris86, bardziej miałem na myśli to, że bar z 1 turbo nie jest takim samym barem jak ten z 2 turbo – i chyba zgodzisz się ze mną.
Boris86, bardziej miałem na myśli to, że bar z 1 turbo nie jest takim samym barem jak ten z 2 turbo – i chyba zgodzisz się ze mną.
- Od: 23 sty 2011, 15:27
- Posty: 60
- Skąd: Wrocław
siewcu napisał(a):Mój post był pytaniem skierowanym do farciarza – skoro twierdzi, że 0.4b z K03/GT15 i T04Z/GT42R to to samo, to proszę mi to pokazać – i wiem, ze tego nie zobaczę.
Boris86, bardziej miałem na myśli to, że bar z 1 turbo nie jest takim samym barem jak ten z 2 turbo – i chyba zgodzisz się ze mną.
Czy Ty kolego w ogóle czytasz co sam piszesz Wyraźnie sam stwierdziłeś że to dwie takie same sprężarki
siewcu napisał(a):To dlaczego 1b z K03 wygeneruje powiedzmy 200KM a 1b z T04Z 450-500KM ? Skoro to jedno i to samo ?
a tak naprawdę to
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4083_2.htm
oraz
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1376_1.htm
Sorki .... ale podajesz naprzeciw siebie dwie diametralnie rożne turbinki, więc chyba logiczną rzeczą jest że przy tym samym ciśnieniu doladowania większa turbina będzie miała większą wydajność.
Kolejną rzeczą tak jak pisal wcześniej Barthez i chyba się również z tym zgodzisz, że:
" wyobraz sobie zbiornik (np od kompresora) – pompujesz go mala pompka rowerowa do cisnienia 1 Bar, a drugi taki sam zbiornik ( V=const) kompresorem wirowym o wydajnosci 1000 000 m3/h tez do 1Bar.
czy po napelnieniu bedzie tam jakas roznica w ilosci powietrza? – NIE"
Pozdrawiam
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Panowie bar to bar nie zależnie od tego z jakiej sprężarki natomiast różnice w uzyskanej mocy będą jak najbardziej, skąd ano stad ze w tym co piszecie pomijacie bardzo ważny aspekt.
Otóż tak na prawdę ciśnienie jakie uzyskacie na danej turbinie interesuje nas tylko częściowo , bardziej interesuje nas ilość atomów tlenu w 1m3 powietrza, oczywiście im większe ciśnienie tym tych atomów więcej bo są upchnięte, ale 1m3 powietrza przy ciśnieniu 1bar zawsze będzie miał ta sama ilość atomów tlenu (nie zależnie od tego czym napompujemy ów 1bar) z jednym małym ale.
Otóż jest mały haczyk i z niego właśnie biorą się różnice w uzyskiwanej mocy a jest nim temperatura powietrza z fizyki wiemy ze im większa temperatura tym powietrze ma mniejsza gęstość czyli im bardziej powietrze rozrzedzone tym mniejsza ilość atomów tlenu w 1m3 powietrza im mniej tych atomów tym mniej paliwa można w nim spalić i mniej mocy z tego wyjdzie stad właśnie różnice pomiędzy sprężarkami które napompują 1 bar ciśnienia.
Pozdrawiam
ps. mam nadzieje ze to co napisałem jest zrozumiale
Otóż tak na prawdę ciśnienie jakie uzyskacie na danej turbinie interesuje nas tylko częściowo , bardziej interesuje nas ilość atomów tlenu w 1m3 powietrza, oczywiście im większe ciśnienie tym tych atomów więcej bo są upchnięte, ale 1m3 powietrza przy ciśnieniu 1bar zawsze będzie miał ta sama ilość atomów tlenu (nie zależnie od tego czym napompujemy ów 1bar) z jednym małym ale.
Otóż jest mały haczyk i z niego właśnie biorą się różnice w uzyskiwanej mocy a jest nim temperatura powietrza z fizyki wiemy ze im większa temperatura tym powietrze ma mniejsza gęstość czyli im bardziej powietrze rozrzedzone tym mniejsza ilość atomów tlenu w 1m3 powietrza im mniej tych atomów tym mniej paliwa można w nim spalić i mniej mocy z tego wyjdzie stad właśnie różnice pomiędzy sprężarkami które napompują 1 bar ciśnienia.
Pozdrawiam
ps. mam nadzieje ze to co napisałem jest zrozumiale
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje