Power rura – jaki efekt?

Postprzez Matysior » 28 sie 2010, 16:23

Witam moje pytanie jest takie jaki efekt mechaniczny uzyskam montując samą rure aluminiową czyli tak zwaną POWER-RURĘ bez filtra stożkowego , Auto to Mazda 323F 1.8 GT DOHC i rura dolotu ma 70mm średnicy a POWER-RURĘ chce wsadzić 77mm czy to coś zmieni bedzie lepiej się wkręcał ? inny dzwięk ? czy tylko zmieni się na ładniejszy element wizualny w silniku ?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 17:51
Posty: 58

Postprzez podmuch » 28 sie 2010, 18:23

Matysior napisał(a):tak zwaną POWER-RURĘ bez filtra stożkowego

Matysior napisał(a):czy to coś zmieni

ta bedzie syf w dolocie :D
chodzi o to by było dużo zimnego powietrza
z naciskiem na zimnego
stożek do przepływki i gustowna dziura w nadkolu lub pod zderzakiem choć nie wszyscy chwalą stożki
pozdrowaśki <blant>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Matysior » 28 sie 2010, 20:52

jak syf ? nie rozumiem ?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 17:51
Posty: 58

Postprzez Barthez » 28 sie 2010, 21:32

Matysior napisał(a):jak syf ? nie rozumiem ?

wymieniales kiedys filtr powietrza? jesli nie to nie mamy o czym gadac.
jesli tak – to zastanow sie dlaczego go wymieniales
jesli zdejmniesz filtr to ten syf z filtra bedziesz mial w silniku

pociagnijmy temat dalej co bys nie mial watpliwosci i nie musial dlugo czekac na efekty – to jak juz zdejmiesz filtr to wsyp troche piasku na chodzacym silniku do Twojej "pałerury"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Borys » 28 sie 2010, 21:34

Może kolega zwyczajnie chce wstawić rurę w miejsce istniejącej parciejącej gumowej. A wy od razu hardcore bez filtra uprawiacie ;) Jeśli tak, to oprócz dźwięku nie zmieni to nic.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Matysior » 28 sie 2010, 21:44

Borys napisał(a):Może kolega zwyczajnie chce wstawić rurę w miejsce istniejącej parciejącej gumowej. A wy od razu hardcore bez filtra uprawiacie ;) Jeśli tak, to oprócz dźwięku nie zmieni to nic.

Kolego dziękuje że mnie zrozumiałeś bo oto mi właśnie chodzi , bym był idiotą jak bym chciał filtr wyrzucić chce tylko poprostu starą gumową rurę wymienić na Alu-rure troche większą
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 17:51
Posty: 58

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 07:05

Efekt będzie nie zauważalny. A jeśli już chcemy bawić się w ułamki koni mechanicznych to z jednej strony powietrze będzie miało łatwiejszy przepływ po wywaleniu tego pudełka rezonansowego (które podobno tylko psuje robote) a z drugiej strony aluminium jest lepszym przewodnikiem ciepła niż guma w związku z czym powietrze wpadające do silnika będzie sie bardziej nagrzewać. Z tego włąśnie powodu ja u sibie zastosowałem rure kanalizacyjną :D Cena kilka razy niższa, lepsza izolacja termiczna, niska masa. Dodatkowo te rury owinąłem bandażem termoizolacyjnym.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez podmuch » 29 sie 2010, 11:49

jacek o [tiiit] :P
nie bede sie nabijał z power-rury kanalizacyjnej bo sam kiedyś tak zrobiłem w malczaku
to co piszesz :
Jacek176 napisał(a): z drugiej strony aluminium jest lepszym przewodnikiem ciepła niż guma w związku z czym powietrze wpadające do silnika będzie sie bardziej nagrzewać

pasz prawdu ale ja bym tego do mazdy nie założył
p.s. dobrze że owinięte bo przynajmniej nie widać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 12:14

Widzę kolejnego fana mojego dolotu ;)
Może to i smiesznie wygląda ale tak jak już pisałem moim skromnym zdaniem jest bardziej funkcjonalne od pięknych śwecących nierdzewek czy alu rurek.
Moja Madzia ma przede wszystkim jechać a dopiero potem wyglądać, zwłaszcza pod maską :P
FUNCTION OVER FASHION :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 29 sie 2010, 12:19

no kanalizacja prawie jak karbon.jest izolatorem i jest lekka.dwa plusy zadnego minusa.duzo lerpsze rozwwiazanie niz nierdzewka,rozwiazanie dla debili, ktorzy nie wiedza po co jest dolot.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 12:24

Jak to nie ma minusów? Jest wielki minus: brak lansu po otwarciu maski <lol>
A tak na poważnie minusem jest to że ta rura robi się bardzo miękka pod wpływem temperatury. Dlatego trzeba ją dodatkowo odizolować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2010, 12:39

a ja uważam że lepsza by była wygięta z jednego kawałka rura aluminiowa owinięta izolacją termiczną. W takiej rurze masz mniejsze opory przepływu bo nie masz żadnych złączek i progów, a poza tym w dolocie ważny jest rezonans o odpowiednich wartościach bo to on pomaga napełnić cylindry i dlatego w rurze aluminiowej fala lepiej by się rozchodziła niż w plastiku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez podmuch » 29 sie 2010, 12:41

piwo napisał(a):duzo lerpsze rozwwiazanie niz nierdzewka,rozwiazanie dla debili, ktorzy nie wiedza po co jest dolot.

to do mnie ma być czy tylko obok?? :P
swoją drogą piwo nie mów że masz plastik-fantastik na dolocie???
nierdzweka , alu i chromy jedynie do woza z suszarką bo jakoś nie widze doładowania 0.5 na takich rureckach.
Jacek176 napisał(a): tak na poważnie minusem jest to że ta rura robi się bardzo miękka pod wpływem temperatury

no właśnie
jacek nie ucieka ci tam czasem powietrze jak jest + 30 w cieniu i przy pałowaniu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2010, 12:57

proponuje sylikonu trochę dać na złączki:) bo też mi się wydaje że może być problem ze szczelnością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 13:03

Panowie, przecież te rury są cisno spasowane, z uszczelką gumowa na łączeniach. Przecież szambo tez nie może się z nich wylewać <rotfl> A po owinięciu bandażem już nie robią się jak plastelina.
Co do tego, że takie rozwiązanie nie nadaje się do turbodoładowania to zgadzam się... chociaż, trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie wytrzymują :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez podmuch » 29 sie 2010, 14:04

spoko jacku nie podnoś se ciśnienia tak tylko zapytałem bo w okolicach tej ruły to jakieś 50 stopni jest

Jacek176 napisał(a):chociaż, trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie wytrzymują

nie kategoryczne nie :P :P :P za takie montaże powinien być ban na forum puki tego nie zdejmnie :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez piwo » 29 sie 2010, 14:47

ja u siebie mam nierdzewke :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2010, 15:44

a owiniętą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 16:22

podmuch napisał(a):spoko jacku nie podnoś se ciśnienia
Ale ja przeciez jestem wyluzowany cały czas :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez luki_92_92 » 29 sie 2010, 19:29

Jacek176 napisał(a):Widzę kolejnego fana mojego dolotu ;)
Może to i smiesznie wygląda ale tak jak już pisałem moim skromnym zdaniem jest bardziej funkcjonalne od pięknych śwecących nierdzewek czy alu rurek.
Moja Madzia ma przede wszystkim jechać a dopiero potem wyglądać, zwłaszcza pod maską :P


Zawsze można taką rurę sobie psiknąć sprayem chromowym :)

http://allegro.pl/chrom-srebrny-farba-l ... 44509.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje