Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez asaselllo » 3 gru 2009, 12:05

Witam wszystkich użytkowników dieselków,
jestem nowym użytkownikiem forum i szczęśliwym właścicielem 323F ditd 2000r.
Przeszedłem długą drogę aby moją efkę reanimować – oczywiście nie ominął mnie problem braku mocy, szczególnie na niskich obrotach. Najpierw postanowiłem wstawić chip. Zrobili to w V-tech. Jak się okazało samochód zyskał sporo mocy jednak przyśpieszał bardzo niekulturalnie tzn nagły przyrost mocy od 1800 rpm oraz szarpanie przy każdym dodaniu i ujęciu pedału gazu.
Tak naprawdę piszę bo wiem jakie to flustrujące, gdy trzeba depnąć a samochód droczy się z nami bardziej niż arabski osioł.
Jest bardzo prosty sposób na poprawę mocy za mniej niż 30 zł... (żadne oporniki)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę opisać "zabieg". Wyniki mojej madzi po zabiegu: 60-100 (IV) 6,7s,
80-120 (V) 10,8, Zużycie paliwa niezmienione przebieg 220tys., po modyfikacji 60 tys
wyniki są średnimi z 10 pomiarów. 0-100 nie mierzyłem bo nie lubię :)
Paru osobom już pomogłem – szczególnie tym, którzy przyjeżdżają do zaprzyjaźnionego warsztatu a tam po wymianie paru rzeczy nic sie nie poprawia.
Właśnie przeczytałem to co napisałem – hm brzmi to jak reklama marketingowa :)
oczywiście pomogę za darmo. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 3 gru 2009, 12:24

asaselllo napisał(a):Jest bardzo prosty sposób na poprawę mocy za mniej niż 30 zł... (żadne oporniki)

a mozna troche jasniej ?


asaselllo napisał(a):oczywiście pomogę za darmo

czekamy na opis ;)

ps

asaselllo napisał(a):60-100 (IV) 6,7s,
80-120 (V) 10,8

realne wyniki wiec czekamy z niecierpliwoscią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez asaselllo » 3 gru 2009, 14:00

Patent sprzedał mi w styczniu 2008r. jeden czeski mechanik gdy czyścił mi zbiornik paliwa – polskie paliwko zamarzło mi gdy wyjechałem na narty.

Wyczyścił układ paliwowy, nalał oleju i się przejechał. Gdy wrócił to kazał mi wywalić to ustroństwo (box z V-tech – zresztą jeśli ktoś chce to mogę mu go sprzedać:)) i teraz uwaga!
obnażył przewód od zaworu ciśnienia pompy SPV (ten niebieski) oraz przewód przy przepływomierzu pomarańczowy (są dwa pomarańczowe – chodzi o ten drugi zaraz przy białym). Następnie podpiął zwykły przewód pod spv i na dosłownie moment zetknął do pomarańczowego.– obroty znacznie wzrosły na tę chwilę. Przyniósł cewkę (dosłownie taka jak przy filtrze do głośnika niskotonowego w zwrotnicy) i podłączył pomiędzy wspomniany przewód od przepływki a spv). Teraz obroty już nie wzrosły ale silnik troszkę inaczej zabrzmiał.
Reasumując: od zaworu spv pociągnąć przewód, podpiąć do cewki powietrznej i podłączyć do przewodu pomarańczowego do przepływki.
Autko nie do poznania śmiga aż miło. Muszę jednak przyznać że box z v-tech dawał większą moc ale moc była nierównomiernie rozwijana. teraz ładnie od dołu pięknie zbiera. Nie wziął ode mnie kasy i powiedział, że temat ten dawno już przerabiali w Czechach bo tam wiele tych samochodów kupiono.
Acha cewka ta przepuszcza sygnały do 200 Hz. sprawdzałem na głośniku.
Jeśli efekty będą zbyt słabe albo wręcz przeciwnie stanie się zbyt czuły na reakcję gazu są sposoby aby to zniwelować.
Nie wiem czy da się to zrobić na w M6 choć pompa też denso i przepływka również:).
jeśli ktoś się boi coś spaprać zapraszam do Sieradza wszystko pokażę efekty w mojej bj-ce i ewentualnie doradzę.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez asaselllo » 4 gru 2009, 10:00

odczułem już na swojej skórze zainteresowanie "patentem"
Wczoraj był u mnie Michał z pod Warszawy z totalną padaczką na niskich obrotach i Mirek z Bełchatowa – pozdrawiam. Posiedzieliśmy troszkę nad autkami...
Udało się ale pojawia się sporo uwag.
Do jednej mazdy trzeba było pokombinować z ciut inną cewką. Nie wiem od czego to zależy, może od kondycji zaworu spv? Efekty są zauważalne. Mirkowi oddałem własną cewkę (za dobry jestem). Ja wstawiłem sobie inną z domowych głośników heco. Sprawuje się nieźle ale nie tak dobrze jak poprzednia. Dlatego proponuję zakupić sobie kilka o różnych częstotliwościach odcięcia i wybrać tę z najlepszym efektem (koszt jednej to 3-5 zł).

Moja mazda to RF4 101 km. Rf4 produkowali od X.2000r. Wcześniejszego chipa zamontowali mi w kreatorze mocy. Przed założeniem zmierzono moc – 82 KM i 197NM.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez robertss » 4 gru 2009, 11:54

asaselllo napisał(a):o

Moja mazda to RF4 101 km. Rf4 produkowali od X.2000r.


Witam, ja mam rf2a z 99 roku, napisałeś, że podłącza się cewkę pod przepływomierz czy boost sensor, bo u mnie nie ma przepływomierza.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Grzyby » 4 gru 2009, 11:58

robertss napisał(a):u mnie nie ma przepływomierza

a to ktoś ukradł?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 4 gru 2009, 12:06

sprawdz w tym miejscu:
Obrazek

jesli nie ma to chyba masz problem...

Grzyby napisał(a):a to ktoś ukradł?

hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez asaselllo » 4 gru 2009, 12:50

wczoraj sprawdzaliśmy – do rf2 można też podpiąć cewkę. Do boost control (do pomarańczowego przewodu) jednak pojawia się niestety wada. Szarpie czasami w pierwszym momencie przy dodawaniu gazu. Pewnie przyczyną jest tutaj wyższe napięcie na przewodzie w stosunku do tego na przepływce. Pogrzebie i dam znać czy da sie ten problem ominąć. Natomiast z chipem rf2 radzi sobie świetnie.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez krzych » 4 gru 2009, 15:10

A bez niego jakie sa? (w sensie, z ta cewka)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez asaselllo » 4 gru 2009, 15:18

z cewką, którą się "pozbyłem" wczoraj o czym pisałem 60-100 (IV) 6,7s,
80-120 (V) 10,8
Na prośbę osób, które piszą na priva porobię dzisiaj pomiary: bez niczego i nową cewką
0-100 pomijam i v max również (nie lubię)
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez asaselllo » 4 gru 2009, 15:20

acha to chyba zainteresuje parę osób
zarówno z cewką jak i z chipem silnik ma większe obroty max.
bez niczego na biegu jałowym jak wciśniemy gaz do oporu to otrzymamy ok 5100 obr/min,
z cewką i chipem to ok 5400
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez asaselllo » 4 gru 2009, 15:23

dziwi mnie, że nikt nie chce się pochwalić swoimi modernizacjami za pomocą tej cewki. Ja pomogłem w ciągu dwóch lat naprawdę wielu osobom lecz jakoś wszyscy fakt tak taniego tuningu ukrywają...
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 4 gru 2009, 15:48

asaselllo napisał(a):dziwi mnie, że nikt nie chce się pochwalić swoimi modernizacjami za pomocą tej cewki. Ja pomogłem w ciągu dwóch lat naprawdę wielu osobom lecz jakoś wszyscy fakt tak taniego tuningu ukrywają...

spokojnie – napewno bedzie relacja z pomiarem na hamowni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez asaselllo » 21 gru 2009, 15:28

Witam serdecznie,
Wcześniej opisywałem jak zrobić tani tuning za pomocą "cewki"
Wczoraj Michał z Chojnic do mnie zawitał. Pokazał mi swój wykres po instalacji cewki w swojej bj-tce.
124 KM przy 4050 i 262 Nm przy 2780,
Szczerze to się "podjarałem" i po świętach jadę na hamownię zbadać moją efkę. Wykres oczywiście przedstawię.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 21 gru 2009, 15:32

caly czas pamietam co mam zrobic ale nie bardzo mam czas sie tym zajac – mam troche zaleglosci w pracy a chce miec wolne miedzy swietami – do wigilii dam rade (tak mysle) z fotorelacja.
polecam patent asasello – proste jak konstrukcja cepa i skuteczne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Yafoo » 30 sty 2010, 09:01

asaselllo, czy taka cewka będzie pasować a jeśli nie to gdzie szukać odpowiedniej
Obrazek
cewka do 250 Hz oznaczenie (RBB1 200) ale innych nie znalazłem
I jak ją podłączyć, bo ona ma 2 wej. i 2 wyj.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2010, 08:51
Posty: 15
Skąd: Tuchola
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez asaselllo » 5 lut 2010, 11:45

Troszkę czasu minęło odkąd pisałem o tuningu DITD za pomocą "cewki"...
W tym czasie przyjechało do mnie ponad 20 osób. Dostałem również mnóstwo telefonów ze spostrzeżeniami dotyczącego przeprowadzonego tuningu.
Wyniki są szokujące. okazuje się, że metodą prób i błędów wielu użytkowników tych silników doszli do ponad 140KM i 300 Nm wydając na to "kilka groszy".
Ja osobiście nie robiłem pomiarów na hamowni, ponieważ co i rusz przenoszę metody innych osób na moją BJkę.
jak się okazuje nie musi to być cewka. Wystarczą zwykłe oporniczki za 5gr za sztukę!. Miejsca połączeń są dokładnie takie same jak w przypadku "cewki" oraz dochodzi wprowadzenie opornika pomiędzy kabelek czerwony na przepływce.
Zszokowany przed tygodniem niesamowitymi przyspieszeniami jednej z madzi 323 wprowadziłem system do swojej. Uzyskane przyspieszenia w mojej BJ przerosło wszelkie oczekiwania:
60-100 – 4,6s (III), 60-100 – 5,5s(IV) 60-100-8,8s(V), 80-120(8,9).

Niestety przy takiej mocy silnik pracował trochę nerwowo. Powyżej 2700 obr przy dodając nawet niewiele gazu katapultował do przodu zbyt gwałtownie. Może to niektórym odpowiada ale ja zmieniłem odrobinę parametry. W 30 min doprowadziłem silnik do bardzo płynnej pracy przy pełnych obrotach. Od 1200 rwie jak nigdy choć musiałem troszkę moc utemperować.
Aktualne pomiary:
60-100 – 6,3s (IV), 60-100 – 9,4s (V), 80-120 – 6s (IV), 80-120 -9,6s (V).
Jeśli chodzi o trwałość , bo często jestem o to pytany, na cewce zrobiłem 62 tys km. Na opornikach jeżdżę dopiero od tygodnia ale znam człowieka, który zrobił 21 tys km.

Co do ostatniego pytania jak podłączyć cewką. Kabelek czarny do zaworu i (teraz trzeba spojrzeć na spód cewki) wyjściowy czerwony do przewodu na przepływce. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 6 lut 2010, 15:11

Postprzez asaselllo » 05 lut 2010 wczoraj 10:45
Troszkę czasu minęło odkąd pisałem o tuningu DITD za pomocą "cewki"...
potwierdzam wszystko to co pisze kolega :)
sama modyfikacja trwa chwilke:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nQO02TCi-WY&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nQO02TCi-WY&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=nQO02TCi-WY
a oto jej efekt:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/F-rpgjp7K1g&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/F-rpgjp7K1g&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=F-rpgjp7K1g
porownanie z seria:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YsLliI064a4&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YsLliI064a4&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=YsLliI064a4
i jeszcze jeden z modyfikacji:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/T6EW9YVD1D4&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/T6EW9YVD1D4&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=T6EW9YVD1D4
wniosek – proste i skuteczne jak konstrukcja cepa

edit: nie wiem czemu nie wstawia filmow wiec dodaje linki...

i jeszcze kilka zdjec z modyfikacji coby nie pomylic kabelkow:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez BLACKMAN1981 » 9 lut 2010, 16:01

Witam
Jestem mocno zainteresowany wykonaniem takiego "moda" w swojej Madzi
Autko to 626 Ditd 98' 90KM silnik Rf2
Wiem ze pojawia sie maly problem z szarpaniem
Czy wiadomo juz jak mozna temu zaradzic ?? Jestem totalnie zielony jesli chodzi o auta
wiec wole nie kombinowac na własną reke.
Piszecie cos o zwyklych opornikach o.O Czy w rf2 tez to rozwiazanie przejdzie ?
Jak tak to jakie oporniki kupic i gdzie to wpinac bo jak juz wiadomo
przeplywki w tym silniku nie ma :–/

Dzieki za pomoc i mam nadzieje ze cos jeszcze z tego silniczka sie wykrzesze i naciesze sie nim jeszcze ten rok ;)
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez asaselllo » 10 lut 2010, 15:57

Wczoraj dzwonił do mnie właściciel mazdy6 121KM
podziękował – bo za pomocą modyfikacji przedstawionej przeze mnie w DITD dokonał tego samego w swojej 6-ce.
To sądzę dobra wiadomość dla posiadaczy tego modelu.
pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje