Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 26 kwi 2012, 16:22

smile napisał(a):A Ty pewnie przełożysz od 626 110-konnej? <czarodziej>


za dużo zachodu aby mieć 9 koni więcej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 kwi 2012, 22:01

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):A Ty pewnie przełożysz od 626 110-konnej? <czarodziej>


za dużo zachodu aby mieć 9 koni więcej :P


dobra dobra... koń do konia aż przepełni się stajnia :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez cyrek18c » 16 maja 2012, 11:37

Kiedys tu pisalem o moim problemie ze oporniki nic nie dawaly. Radzono mi od strony mechanicznej silnika lecz nic az tu nagle zmienilem stary akumulator na nowy i autko ozylo. Nie w jaki sposob to sie stalo ale tak jak juz powiedzialem- autko ozylo.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2011, 22:16
Posty: 31
Skąd: Podkarpacie Jarosław
Auto: Premacy 2001 DITD

Postprzez Neonixos666 » 16 maja 2012, 20:31

cyrek18c napisał(a):Kiedys tu pisalem o moim problemie ze oporniki nic nie dawaly. Radzono mi od strony mechanicznej silnika lecz nic az tu nagle zmienilem stary akumulator na nowy i autko ozylo. Nie w jaki sposob to sie stalo ale tak jak juz powiedzialem- autko ozylo.


zrobiłeś reset i dlatego <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cyrek18c » 17 maja 2012, 10:49

Neonixos666 napisał(a):
cyrek18c napisał(a):Kiedys tu pisalem o moim problemie ze oporniki nic nie dawaly. Radzono mi od strony mechanicznej silnika lecz nic az tu nagle zmienilem stary akumulator na nowy i autko ozylo. Nie w jaki sposob to sie stalo ale tak jak juz powiedzialem- autko ozylo.


zrobiłeś reset i dlatego <lol>


Wcześniej tez odlączalem akumulator i nie bylo tego efektu.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2011, 22:16
Posty: 31
Skąd: Podkarpacie Jarosław
Auto: Premacy 2001 DITD

Postprzez Krzysiek24 » 7 cze 2012, 00:13

Założyłem dzisiaj 2*100ohm 1w no i powiem szczerze że autko troszkę sie zmieniło ;D szybciej się wkręca na obroty. Jeszcze jutro założę podkładki pod WG i będzie rakieta ;d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez kierownik » 7 cze 2012, 00:18

Krzysiek24 napisał(a):będzie rakieta

żebyś tylko nie odleciał gdzieś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 01:23

kierownik napisał(a):
Krzysiek24 napisał(a):będzie rakieta

żebyś tylko nie odleciał gdzieś ;)


Zespawać głowicę z blokiem i jazda <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawelc » 7 cze 2012, 07:08

Oporniki w przypadku 626 ditd 99r powodowały że auto z czasem paliło coraz więcej i nie było łagodnego narastania mocy ,trzeba było kręcić auto na obrotach ,kopciło na czarno co ewidentnie wskazywało na nadmiar paliwa -spalanie o 1-2 litrów więcej .Zaślepiłem EGR ,podłożyłem podkładki pod WG ,wywaliłem katalizator -auto pali o wiele mniej ,tryb typowo miejski ,bardzo krótkie odcinki +jazda z przyczepką spalanie 6,8l na 100km .Powiem szczerze z kombinowaniem z opornikami od ponad pól roku dałem sobie na luz ,auto to nie jakaś wyścigówka ,głównie jeździ po mieście a efekty z opornikami nie warte są nie przepalonej wachy ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 11:16

Ja tam praktycznie oporników nie używałem w mieście bo po co. Miałem zawsze do dyspozycji guziczek i gdy trzeba było to miałem większe stado do pociągnięcia zaprzęgu :D . Nie spalone ON wynikało ze zbyt długiego czasu wtrysku i dlatego oporniki powinno się tak dobrać aby nie było tego efektu. Musimy pamiętać o EGT gdzie w dieslu (odwrotnie jak w benzynie) jeśli jest za dużo paliwa to rośnie a nie mając nad tym kontroli możemy uszkodzić silnik. Podniesienie doładowania i wywalenie kata zdecydowanie zmniejsza EGT i tym samym jest bezpieczniej i efektywniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawelc » 7 cze 2012, 12:28

Może z przełącznikiem miałoby to sens ale dla wozidełka dla mojego ojca nie ma najmniejszego sensu ,co do podkładek pod WG to turbo z czasem też już nie pompuje tak jak fabryczne dlatego podłożenie podkładek przywróciło mu w sumie fabryczne nastawy ,kat tez nie był jakoś specjalnie zapchany ale jak już został wycięty to został zastąpiony rurą ,do tego zaślepiony EGR i autkiem teraz całkiem przyjemnie się jeździ ,znacznie mniej czuć tą turbo-dziurę na dole ,płynniej przyspiesza i znacznie mniej pali :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 13:34

pawelc napisał(a):Może z przełącznikiem miałoby to sens ale dla wozidełka dla mojego ojca nie ma najmniejszego sensu ,co do podkładek pod WG to turbo z czasem też już nie pompuje tak jak fabryczne dlatego podłożenie podkładek przywróciło mu w sumie fabryczne nastawy ,kat tez nie był jakoś specjalnie zapchany ale jak już został wycięty to został zastąpiony rurą ,do tego zaślepiony EGR i autkiem teraz całkiem przyjemnie się jeździ ,znacznie mniej czuć tą turbo-dziurę na dole ,płynniej przyspiesza i znacznie mniej pali :)


do tego czyszczenie kolektora i IC i może być jeszcze lepszy dół :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawelc » 7 cze 2012, 15:01

IC wyczyszczony ,jeszcze przed opornikami ale powiem szczerze że nie dało to żadnego efektu ,po prostu nie był za bardzo zasyfiony ,kolektora nie ruszałem bo wyglądał przyzwoicie ,Najlepszy efekt dały podkładki+zaślepienie EGR-a i na tym pozostanie ,nie ma co cudować ,jeździ przyzwoicie i daję się rozpędzić do ponad 170km/h ,czyli nie ma co już szukać... ,wyścigówki z tego nie będzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Krzysiek24 » 7 cze 2012, 18:32

Do wcześniej zamontowanych oporników (2*100ohm) doszły dzisiaj podkładki pod WG.
Myślałem że odkręcenie 2 śrub i podłożenie podkładek(4mm-nakrętka M6) zajmie mi z 30 min :P a tu wyszło 3 godziny...coś tragicznego :P
Po zamontowaniu ich i jeździe próbnej...bardzo przyjemne wrażenia, autko ładnie przyśpieszało, ale nie było czuć za bardzo tego momentu od 2000-2500 gdzie jest nagły przypływ mocy. Po odłączeniu oporników było już to czuć. Oporniki zrobię na przełączniku, i zamontuje 33ohm 5w jak kolega Siwy z forum. Wtedy jak będę chciał poszaleć to będę załączał monstrualne doładowanie :D <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 23:14

pawelc napisał(a):,Najlepszy efekt dały podkładki+zaślepienie EGR-a i na tym pozostanie


to tak jak ja ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez spknet » 8 cze 2012, 20:24

a nie lepiej zmienic mapy w sterowniku u kogos kto sie na tym zna nie mowie zaraz w firmie ktora z nas zedrze znam jednego magika na slasku który bardzo dobrze ogarnia ten temat jeżdżę tak juz rok czasu i wszystko ok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 16:49
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2,0 CD 2005

Postprzez Neonixos666 » 8 cze 2012, 20:27

spknet napisał(a):a nie lepiej zmienic mapy w sterowniku u kogos kto sie na tym zna nie mowie zaraz w firmie ktora z nas zedrze znam jednego magika na slasku który bardzo dobrze ogarnia ten temat jeżdżę tak juz rok czasu i wszystko ok


Niech zrobi w Ditd co zrobił Citd a potem niech się zgłosi, kto zna temat ten wie że lepiej powiedzieć niż zrobić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawelc » 9 cze 2012, 08:02

Wczoraj sprawdziłem jak dmucha i wychodzi na to że turbo mówi już chyba by by ,przy 1500obrótów już zaczyna pompować około 0,2bara ,a max.osiąga ok.1 bar przy ponad 3tyś jak gaz docisnę do podłogi a tak przy 2500obr pompuje około 0,5-0,7 bara ,według mnie to za mało bo czuć że w zakresie 2000-3000 nie jedzie tak jak powinno .Jak to u Was wygląda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barthez » 9 cze 2012, 08:21

standardowe to chyba? 0,85.
ja dmuchałem na co dzień 1,05 a dla funu 1,2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 9 cze 2012, 14:12

u mnie max jest przy 2200-2500 czyli 1,3 bar na 3 biegu. tylko że u mnie jest RHF4.
ogólnie bardzo szybko ładuje i reaguje na najmniejsze wciśnięcie gazu. Podłożyłem po trzy podkładki pod śruby.

Najchętniej to bym wywalił te sterowanie podciśnieniem zmienił gruszkę na tą z RHF3 i sterował nią przez MBC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje