Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Riki » 6 wrz 2011, 00:29

Neonixos666 napisał(a):przy normalnej jeździe tak ale na pewno nie przy ostrzejszej ;)


Jeżdżę przez ostatnie 111.000km niezmienionym stylem jazdy – spalanie, takie samo....... <oczy>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez asaselllo » 6 wrz 2011, 09:07

W bj to ten górny zawór w kształcie walca. Po prostu na wyjściu z niego (wejście z lewej wyjście od góry) można podłożyć grubszą folię i wcisnąć na tę folijkę gumowy przewód.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2011, 20:26

Riki napisał(a):Jeżdżę przez ostatnie 111.000km niezmienionym stylem jazdy – spalanie, takie samo....... <oczy>


To dziwne bo Badyl ma też boxa i z tego co napisał to miał wyższe spalanie.

Riki- mierzyłeś moc swojego DiTD na boxie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Badyl » 6 wrz 2011, 22:56

Neonixos666 napisał(a):niezmienionym stylem jazdy

nic dziwnego, ja tam duszę :D

Boxa chwilowo odłączyłem raczej nie dlatego że palił za dużo, a dlatego że za ostro rusza i hamuje silnikiem – a wożę teraz ciągle jakieś cholernie drogie płytki, dekory, ceramikę. Nie chcę żeby mi to latało po aucie.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Neonixos666 » 9 wrz 2011, 17:45

Riki napisał(a):Jeżdżę przez ostatnie 111.000km niezmienionym stylem jazdy – spalanie, takie samo....... <oczy>


Czyli mam rozumieć że zarówno przed jak i po założeniu boxa spalanie u Ciebie utrzymuje się na stałym poziomie? a jak jest gdy ostro taktujesz motor, też zadowala się taką samą dawką paliwa przed i po montażu boxa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vBart » 18 wrz 2011, 19:36

Witam, wątek śledzię od kilku miesięcy i w końcu znalazłem minimum chęci i zapału do zamontowania tego opornika w celach testów. Założyłem 2x100 ohm.
Moje organoleptyczne doznania co do "zbierania się" mazdy są in plus. Niby niewielka różnica ale zdecydowanie zauważalna podczas ruszania "spod świateł". Niewielki minus to opisane juź opóźnienie po zwolnieniu pedału gazu, u mnie około 0,5 sek.

Co do spalania (bo to ostatnio większość interesuje) to sprawa wygląda następująco:
-Bez opornika spalanie 5,8 w cyklu 70% autostrada, 30% miasto i korki.
-Z opornikiem, po przejechaniu 800km wyszło 5,7 w cyklu j.w.

Jeżdżę na autostradzie jeżdżę 120/140 kmh, a w mieście jak to w mieście. (chyba ważne jest żeby podawać na jakich obrotach co trudno mi ocenić ale raczej w granicach 2000-3000).
Tankuję na tej samej stacji.
Jak nic sie nie wysypie przez miesiąc to chyba ten opornik zostawię.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2011, 20:18 przez vBart, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez Siwy19 » 18 wrz 2011, 19:43

a jak z kopceniem masz?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez vBart » 18 wrz 2011, 20:16

Za bardzo nie miał mi kto powiedzieć jak o wygląda... w każdym razie w lusterkach dymu nie widzę.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2011, 00:02

Siwy19 napisał(a):a jak z kopceniem masz?


przy opornikach 2x100 nie powinno być kopcenia, a jak już to nie wielkie przy obciążeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 19 wrz 2011, 08:29

u mnie to masakra jest i jeżdżę bez tego.

A to pewnie ze wtryski leja i trzeba je regenerowac czy nowki kupic? i czy mozna to samemu zrobic, bo hyba wyczyszczenie kolektroa nic nie da na te kopcenie, teraz jak wjezdzalem na glowna droge to a musialem szybko i sprawnie to zrobic to zostawilem czarny pas na asfalcie
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 19 wrz 2011, 12:02

Najpierw sprawdź podkładki pod wtryskami, czy kopci z wlewu oleju.
Później zastosuj Forte (które Ci proponowałem) ale nie do baku tylko w proporcjach 1:1 i podajesz bezpośrednio do pompy wtryskowej.
Jak to nie pomoże jedź do Mazvagtech, oni pomogą zdiagnozować usterkę bo to wcale nie muszą być wtryski.
Wtrysków nie musisz wymieniać, ktoś na forum już pisał że wymienił same końcówki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Siwy19 » 19 wrz 2011, 12:06

z tym fotre miales dac znac co i jak dziala? ale zeby wtryski zdjac musze pokrywe zaworow tez zdjac a jak do pompy wtryskowej mialby to nalac? musielibysmy sie spotkac do konca tego tygodnia bo wyjezdzam
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2011, 19:17

Siwy19 napisał(a):a jak do pompy wtryskowej mialby to nalac?


źle zrozumiałeś, kolega miał na myśli że robisz mieszankę i podajesz ją nie do baku tylko robisz tak aby silnik pobierał paliwo z butelki. ja bym bardziej stawiał na nieszczelność układu lub nie wystarczające ciśnienie turbo . No ale koniec OT bo to temat o opornikach a wszelkie usterki w DiTD obgadujemy przecież.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez scoby » 21 wrz 2011, 19:45

Dobrzy ludzie do których kabelków mam się podłączyć? Wpiąłem się do białego i pomarańczowego i auto mi gaśnie. Mój silnik to RF2A.
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2011, 21:18

a jaki opornik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez scoby » 21 wrz 2011, 22:17

2x100 ohm 1W, połączone równolegle. Mam jeszcze 50 ohm i 2x100 ohm 0.5 W.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez asaselllo » 22 wrz 2011, 15:42

scoby nie wolno podłączać się w Twoim przypadku do białego. Licząc od zatrzasku wtyczki (masz go na dole) to pierwszy przewód odliczając odwrotnie do wskazówek zegara. Ciekaw jestem czy nie spaliłeś czujnika. Jeśli chcesz to zadzwoń a wytłumaczę wszystko w 3 min. Mój tel już podawałem.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez scoby » 22 wrz 2011, 17:49

dzieki za odpowiedź, czyli po prostu mam się wpiąć w kabel czerwony? A gdyby coś się stało z czujnikiem to by chyba jakieś błędy wyskoczyły.Nie będę nadużywał twojej uprzejmości i przedzwonię w ostateczności, ale dzieki za propozycję :)
Edit: Już sobie poradziłem, podziękowania dla kolegi asaselllo <spoko> . Testowałem na różnych konfiguracjach i zostałem przy opornikach 2x100, Różnica jest spora szczególnie przy niskich obrotach, przy wyższych obrotach nie czuć aż takiej różnicy.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez asaselllo » 24 wrz 2011, 12:23

różnica przy średnich i wyższych obrotach też jest spora – wystarczy zrobić pomiar przyśpieszeń. Subiektywnie nie czuć tego aż tak bardzo, ponieważ przyrost mocy jest bardziej płaski (równomierny) niż seryjnie.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2011, 13:31

tak samo jest z uznaniem że przy najwyższych obrotach moc na opornikach gwałtownie spada a bez nie tak mocno a to przez to że na opornikach z większej wartości spada a w serii nie ma takiej różnicy bo moc jest mniejsza.

tak mi się wydaje że trzeba konkretnie podsumować ten temat z opisem co i jak i dlaczego, jakie ustawienia i podłączenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje