Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE

Postprzez Lukas007 » 3 sty 2012, 17:15

Mnie właśnie zastnawiało, czemu taki kolektor zastosowałeś... 4-2-1 bardziej poprawiają środek niż górę obr. Tylko dlatego go założyłeś, bo był to jedyny niestockowy kolektor? Może warto by było zrobić 4-1?

Moj kolektor to wlasnie 4-1, nie wiem gdzie przeczytales ze mam 4-2-1.

Co byś nie zrobił i tak to będzie wolny samochód

W porownaniu do czego np ? ... nie mowie, ze bedzie szybki, ale ponizej 8s do 100km/h i max ~ 220km/h raczej nie kreuja wolnego auta. Oczywiscie nie jest to poziom chociazby D16Z5 ze zrobionym wydechem i dolotem, ale da sie z 626 auto, ktore niezle sie odpycha. Nie jest to oplacalne, ale mozliwe.

zainwestuj albo w inny silnik albo inne auto

Najlepiej zostawic sobie 626 do normalnej jazdy i kupic cos bardziej rozwojowego – z tym sie zgadzam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 17:54

Lukas007 napisał(a):ale ponizej 8s do 100km/h i max ~ 220km/h

...Ah już się ucieszyłem, że to uzyskam po "moich" przeróbkach <glupek2> <lol>
Szkoda zmieniać tego silnika, tym bardziej że ma mało natrzaskane i jest w znakomitej kondycji.
Z waszych oczu (czyt. profesjonalistów :) ) będzie wydawało się, że jest lipa. Jednak kolega ostatnio wspomniał, że raptem wyrzucił katalizator w 323BA i o niebo lepiej chodzi :)
P.S a Madzi nie oddam nikomu <zawstydzony> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Pit » 3 sty 2012, 20:24

Lukazie napisał(a):Jednak kolega ostatnio wspomniał, że raptem wyrzucił katalizator w 323BA i o niebo lepiej chodzi :)

Uwielbiam takie twarde argumenty na wzrost mocy, jak "czuć różnicę", "o niebo lepiej chodzi", "lepiej się wkręca na obroty" <lol> Zrozumcie, że wykres jest jedynym potwierdzeniem zmiany, bez niego nawet nie ma co tracić czasu na klepanie słów na klawiaturze...
(...)
BTW – też kiedyś zleciłem wycięcie starego katalizatora z mojej MX-6... Oj, jak ona szła bez niego. Szła dokładnie tak samo (pomiary G-Tech), jak następnie wspawany został fabrycznie nowy. Konkluzja – stary był po prostu zapchany...
(...)
Coraz ciekawszy (humorystycznie) robi się ten wątek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 3 sty 2012, 20:58

Hamownia nie jest niezbędna, można zrobić jakiś test elastyczności żeby pominąć bardziej czy mniej udane starty. Jak przybędzie Nm na pewno wyjdzie to na stoperze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 21:36

Gib napisał(a):Hamownia nie jest niezbędna, można zrobić jakiś test elastyczności żeby pominąć bardziej czy mniej udane starty. Jak przybędzie Nm na pewno wyjdzie to na stoperze.

Dodam, że jednorazowe hamowanie auta to koszt 150zł <glupek2>
To za to mam prawie dolot zrobiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 21:41

Lukas007 napisał(a):


Moj kolektor to wlasnie 4-1, nie wiem gdzie przeczytales ze mam 4-2-1.

Coś mi się popier%^%$ ;) Przecież Ty masz custom z el-teca <glupek2>
Chinole są 4-2-1.


Lukas007 napisał(a):

W porownaniu do czego np ? ... nie mowie, ze bedzie szybki, ale ponizej 8s do 100km/h i max ~ 220km/h raczej nie kreuja wolnego auta. Oczywiscie nie jest to poziom chociazby D16Z5 ze zrobionym wydechem i dolotem, ale da sie z 626 auto, ktore niezle sie odpycha. Nie jest to oplacalne, ale mozliwe.

Od wszystkiego w tej klasie pojemnościowej, z podobnymi modami dostanie łomot ;) Od większości serii również :P Nie ma co się oszukiwać.

Lukas007 napisał(a):

Najlepiej zostawic sobie 626 do normalnej jazdy i kupic cos bardziej rozwojowego – z tym sie zgadzam.

<spoko>

Pit napisał(a): Lukazie napisał(a):Jednak kolega ostatnio wspomniał, że raptem wyrzucił katalizator w 323BA i o niebo lepiej chodzi :)


Uwielbiam takie twarde argumenty na wzrost mocy, jak "czuć różnicę", "o niebo lepiej chodzi", "lepiej się wkręca na obroty" <lol> Zrozumcie, że wykres jest jedynym potwierdzeniem zmiany, bez niego nawet nie ma co tracić czasu na klepanie słów na klawiaturze...
(...)
BTW – też kiedyś zleciłem wycięcie starego katalizatora z mojej MX-6... Oj, jak ona szła bez niego. Szła dokładnie tak samo (pomiary G-Tech), jak następnie wspawany został fabrycznie nowy. Konkluzja – stary był po prostu zapchany...
(...)
Coraz ciekawszy (humorystycznie) robi się ten wątek...

Z listy modów brakuje jeszcze elektrycznej turbinki w dolocie i będzie kpl. z wyciętym katem <czarodziej>

Gib napisał(a):Hamownia nie jest niezbędna, można zrobić jakiś test elastyczności żeby pominąć bardziej czy mniej udane starty. Jak przybędzie Nm na pewno wyjdzie to na stoperze.


Przy tak skromnych przyrostach obawiam się, że stoper może nie jest najlepszy ;) Ta metoda jest obarczona strasznym błędem pomiaru – czynnik ludzki

Lukazie napisał(a):Dodam, że jednorazowe hamowanie auta to koszt 150zł <glupek2>
To za to mam prawie dolot zrobiony.


Z takim podejściem, załóż sobie końcowy głośniejszy tłumik i daj spokój z tuningiem ;) To nigdy nie była tania zabawa. Auto, chociażby Lukasa007 czy Pit'a, są najlepszymi przykładami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 21:46

Mam jeszcze pytanko, czy przy zmianie silnika na np. 2.0 136KM będzie trzeba "coś" zmieniać. Czy wyciągamy ten, wkładamy następny ? Chyba,że pasuje od innego samochodu np. od Mazdy Xedos V6, ewentualnie od Forda Probe
Z tego co szukałem na Allegro to są maksymalnie 115KM i też nie wiadomo czy jest w 100% idealny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 22:04

Lukazie napisał(a):Mam jeszcze pytanko, czy przy zmianie silnika na np. 2.0 136KM będzie trzeba "coś" zmieniać. Czy wyciągamy ten, wkładamy następny ? Chyba,że pasuje od innego samochodu np. od Mazdy Xedos V6, ewentualnie od Forda Probe
Z tego co szukałem na Allegro to są maksymalnie 115KM i też nie wiadomo czy jest w 100% idealny :|

Chyba wszystkie FS z GF są 136-konne. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Oprócz silnika ewentualnie przydałby Ci się komputer, chyba że i tak masz w planach jakąś świnkę?
Elektryka powinna być ta sama.
Przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/silnik-mazda-626-2-0i-16v-00r-super-stan-i2001716193.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 3 sty 2012, 22:09

Mylisz się, były GF FS 115 konne.
Metoda jest dobra tylko trzeba odpowiednio długi czas wybrać trwania przejazdu, a nie 60-100, tylko na przykład 2000 na trójce w okolice czerwonego pola. Jeśli mówimy tu o aucie które ma 100 KM to nawet czynnik ludzki tu nie pomoże, a jeśli przyrosty będą w granicach błędu pomiaru to szkoda kasy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 22:09

onyx napisał(a):Chyba wszystkie FS z GF są 136-konne

Są jeszcze 115KM.
Zastanawiam się jednak nad wstawieniem silnika 136KM + dodatki, + dolot + wydech :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Grzyby » 3 sty 2012, 22:10

onyx napisał(a):Chyba wszystkie FS z GF są 136-konne. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Prawie wszystkie mają 115KM. Tych 136 jest jak na lekarstwo.

P.S. Pięknie zaśmiecony temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 22:14

Grzyby napisał(a):Prawie wszystkie mają 115KM. Tych 136 jest jak na lekarstwo.

Podobno wychodziły wersje z silnikiem 165KM.
P.S Czy po zrobieniu dolotu + wydechu będzie więcej palił ? – Mówimy o normalnej jeździe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2012, 22:15

bardziej dostępny jest FS z BJ Sportive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 22:24

Grzyby napisał(a):
onyx napisał(a):Chyba wszystkie FS z GF są 136-konne. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Prawie wszystkie mają 115KM. Tych 136 jest jak na lekarstwo.

P.S. Pięknie zaśmiecony temat.


Dobrze wiedzieć :)

P. S. Temat zostanie ładnie wydzielony, a reszta dyskusji przeniesiona do tematu autora wątku o jego mazdzie ;) Niech Cię kapelusz nie boli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 22:25

Neonixos666 napisał(a):bardziej dostępny jest FS z BJ Sportive

Czy np. taki silnik będzie pasował do GF-ki, bez modyfikacji ?
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-sp ... 06736.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez onyx » 3 sty 2012, 23:18

Lukazie napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):bardziej dostępny jest FS z BJ Sportive

Czy np. taki silnik będzie pasował do GF-ki, bez modyfikacji ?
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-sp ... 06736.html

Mechanicznie na pewno, porównaj sobie tylko schematy elektryczne silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukazie » 3 sty 2012, 23:45

onyx napisał(a):porównaj sobie tylko schematy elektryczne silnika

Gdybym się tylko znał.. :)
Jutro postaram się przejrzeć Allegro i ewentualne części Tuningowe pozamawiać.
Jak myślicie najpierw zrobić dolot, później wydech ? Czy poczekać z tym sprzętem do Wiosny i taki prezencik na "Dzień , Dobry "? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Mako » 4 sty 2012, 21:10

Najtaniej bedzie dla Ciebie kupic cala GF z FS 136, masz wszystkie czesci pod reka i nie trzeba kupowac samego silnika a pozniej dobierac do niego kompa z kluczykami, stacyjka oraz wkladkami zamkow. To co zostanie z samochodu dawcy sprzedajesz. GF przed liftem z takim silnikiem jak sie kilka miesiecy temu orientowalem kosztowal ok 4-5 tys oczywiscie plus koszty sprowadzenia.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez onyx » 4 sty 2012, 21:52

lub poszukać tańszego angola na dawcę organów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Mako » 4 sty 2012, 22:26

onyx napisał(a):lub poszukać tańszego angola na dawcę organów

Niby tak ;)
Wiele opcji juz przerobilem w glowie zeby usprawnic swoja GF od najprostszego wstawienia FS136 przez kombinowanie z KL-em az po wsadzenie F2T i jak narazie nic z tego nie wyniklo przez chroniczny brak funduszy wiec tym bardziej kibicuje Lukazie w jego "projekcie".
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje