VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

Postprzez kamilspider » 4 lip 2012, 23:30

Hazu napisał(a):
kamilspider napisał(a):Nie wiem tylko jak te vrisy działają podczas jazdy

tego też i ja nie wiem
rzuciłem tylko taki pomysł
jeżeli Ktoś sprawdzi jak działają podczas jazdy w typowym Kl-u to i potwierdzą się moje przypuszczenia to montujemy przekaźnik i będą latać te nasze KL-ki

Właśnie wróciłem z testów...
Zrobiłem z tym przekaźnikiem tak jak napisałeś. Po odpaleniu auta vris 1 i vris 2 zamknięte. Przy przegazówce vris 1 otwierał się pierwszy, a potem vris 2 jakoś. Nie mogłem dokładnie tego zaobserwować bo to się dzieje dość szybko.
Podczas jazdy na 2ce i depnięciu przy 2tys obr auto było lekko zmulone, przy ok 2900 może coś tam coś tam, ale pasażer nic nie zauważył, a potem przyśpieszało dość liniowo do ok 4700obr a potem lekki kop (jak strzał z nitro z 5KM :D) i już dobrze szło.
Ogólnie po tej modyfikacji było gorzej, nie było takiej mocy od 3tys obr i dopiero dostawał strzała przed 5tys obr.
Po wyjęciu przekaźnika auto przyśpiesza jak dawniej czyli mam średnio 7,6s-100km/h, więc nie wiem czy jest sens kombinowania.
Muszę jeszcze dodać, że jak w weekend zrobiłem testowy dolot ze stożkiem z kibel rury <czarodziej> :D (aby zobaczyć na chwilę jak zmieni się dźwięk i czy nie będzie lipy) to przy pałowaniu wyraźnie było słychać zmianę dźwięku powietrza zasysanego przez filtr podczas otwierania/zamykania vrisów (czyli działają). Ogólnie stożek ryczał jak głupi i zagłuszał mój i tak głośny wydech, więc się z nim pożegnałem <lol>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pawelc » 5 lip 2012, 07:30

cichy21_86 napisał(a):
pawelc napisał(a):podpinamy pod zaworek vris1 napięcie ze sterowania elektrozaworami od gazu,ustawiamy na 3250 obr .zadziałanie przełącznika -koszt 20-30 zł i będzie działało ...


jak się przełączy to nie będzie już cały czas otwarty
??


Nie ,bo sterowanie masą zostawiamy ,załączamy tylko plus ,który jest od razu po stacyjce

kamilspider napisał(a):Zrobiłem z tym przekaźnikiem tak jak napisałeś. Po odpaleniu auta vris 1 i vris 2 zamknięte

Zwykłym przekaźnikiem tego nie wysterujecie prawidłowo ,ten bug wygląda tak:
Obrazek
A po za tym działa wszystko tak jak na rysunku ,czyli prawidłowo ,w momencie gdy system ten działa czyli jak jest otwarte 70% przepustnicy ,czyli ;) jak przyspieszamy gwałtownie to wtedy dopiero w momencie otwarcia 1 czy też 2 viris-a podlewane jest paliwo i to w takiej ilości że sterownik pracuje w pętli otwartej ,AFR wtedy jakieś 12,5-13 i w sumie otwarcie 1 viris-a nie ma aż takiego znaczenia na przyspieszanie z wysokich obrotów bo z reguły rzadko kiedy schodzi się poniżej 3250 obr. a cały system od tej wartości działa poprawnie .
Jak przyspiesza się powoli to w KL-u pomimo osiągnięcia obrotów system ten nie działa co sugerowałoby że system ten jest też związany z ekonomiką spalania ,dlatego ten niby bug można naprawić tylko i wyłącznie dla spalania ,taka jest moja teoria potwierdzona wieloletnim stażem z tymi silnikami ;)
Z drugiej strony mam u siebie kolektor od KLZE i dolot zimnego powietrza made in pawelc
,lekkie koło zamachowe i po zabawie z virisami przesunąłem otwarcie ich ,pierwszego na ok.3800 drugiego na ok.5000obr. i zamknięcie na około 7tyś i powiem tak auto od standardu znacznie lepiej przyspiesza przy wyższych obrotach ,tak gdzieś ok. 5 tyś zaczyna się zabawa i ciągnie do ok.6800obr.ale za to dół jest gorszy ,czuć mniej momentu ,wada mojego rozwiązania to też zwiększone spalanie ale tu ma wpływ prawdopodobnie nadmiar powietrza ,bo w Standardowym KL-u czasy wtrysku na wolnych schodzą do ok.2,8 ms u mnie nigdy nie schodzą poniżej 3,3 ms Jak widać też sterownik w KL-u ma też sporą możliwość adaptacji i japonce na prawdę dosyć sprytnie to wykombinowali i dlatego wyciśniecie z tego silnika dodatkowy koni to ciężka sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez STEffAN » 13 lip 2012, 12:45

Też bym chętnie zamontował, tylko ile by to kosztowało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez gadula » 18 lip 2012, 19:17

Właśnie zasiadam do wersji z regulacją :)
A wszystkim wpierw polecam sprawdzenie czy fizycznie zaworki działają, poprzez bezpośrednie podanie na nie napięcia :)
W Rykach na aucie Bartosz_Mx6 wyszło, że sprawny drugi VRIS, to 0,2-0,3s mniejszy czas na 1/4 mili :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez cichy_86 » 18 lip 2012, 21:51

u mnie działają :D oby dwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez cronos2500 » 7 gru 2012, 22:57

Po długich testach,vris-box smiga. Polecam!!! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez cichy_86 » 7 gru 2012, 23:22

gdzie dostałeś box ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez onyx » 7 gru 2012, 23:55

gadula je produkuje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez cronos2500 » 8 gru 2012, 17:36

Dokladnie tak. Musze dodac,ze poprawa jest wyraznie odczuwalna. Auto lepiej zbiera sie z dołu i ciagnie do czerwonego pola na obrotomierzu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez kamilspider » 9 gru 2012, 22:43

U mnie tam bez vrisboxa dobrze się zbiera. Robiłem już tyle testów z tymi vrisami i uważam, że na dupohamowani nie odczujesz zmiany z boxem czy bez.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez gadula » 13 gru 2012, 08:05

Gdyby ktoś potrzebował, to mam jeszcze 2 sztuki bez regulacji :) Wersja z regulacją jest właśnie na stole.

Wysłane z mojego MT11i
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez voytecku » 30 gru 2012, 15:10

Ile sobie krzyczysz za takie pudeleczko? :) Co umozliwia regulacja, zmiane momentu otwarcia?

To jest cos podobnego, co oferuje ECU z xtremethgins?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Rafał_ » 30 gru 2012, 23:54

voytecku napisał(a):Co umozliwia regulacja, zmiane momentu otwarcia?

Masz pełną władzę nad VRISami :D Zmieniasz obroty przy których mają się otwierać i zamykać.

Xtremethings robi ECU do silników KLZE. Modyfikuje żeby działał z przepływką KL02, zmienia odcinkę, zmienia AFR i dopasowuje punkty otwarcia VRISów.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez pawelc » 31 gru 2012, 09:30

jarek.ZE napisał(a):Masz pełną władzę nad VRISami :D Zmieniasz obroty przy których mają się otwierać i zamykać


A w praktyce nie daje to wiele a wręcz powiedziałbym że nic ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje