Mazda 3 BK 1.6 105KM zwiększenie mocy

Postprzez Vereido » 7 gru 2017, 18:54

Mam silnik 1.6 105KM i pytanie brzmi na jakie możliwe i bezpieczne sposoby mogę zwiększyć ilość kuców. Mam w planach wgranie nowych map ale to za mało. Mam też pytanie czy mogę do tego silnika zamontować turbo? I czy są jeszcze jakieś inne sposoby tylko żeby mi silnika nie wyjebało w kosmos. Dodam że madzia w gazie jeśli coś by to zmieniło.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2017, 16:43
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM

Postprzez piwo » 7 gru 2017, 19:55

Czego oczekujesz? 110km?115km? Więcej? Drogi są różne. Każda ma wady.
Zacząłbym od kolektora 4-2-1 np el-tec koło 2000zl
http://www.el-tec.pl/pl/
i że masz gaz to obróbki głowicy GT np Chojnacki za 2500zl.
http://www.chojnacki.com.pl/wersja-gt
Uszczelnia się zawory i pewnie za te dwie przeróbki zyskasz koło 5km przy odcince i z 10 w środku zakresu.
Tu masz fajne linki
viewtopic.php?f=49&t=41083
Można iść też w lpi co przyniesie najfajniejsze chyba efekty. Koszt koło 5tys zł.
http://www.zssplus.pl/prasa/29.htm
Turbo można założyć do każdego silnika.
Najlepiej to mają chyba opykane chłopaki od mx-5tek. Tam 1,6 turbo jeździ bardzo dużo.
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/view ... &start=570
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/view ... 26&t=25004
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3519 (86/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2017, 20:34

a nie da się tak za 500zł i ze 150 KM <lol>
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7445 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez piwo » 7 gru 2017, 20:42

Pewnie że się da. Ale nie przy tych założeniach.
Wtedy można np sprzedać samochód i kupić jakiś mocniejszy np
http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-8t-150-k ... 20156.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3519 (86/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2017, 21:00

piwo napisał(a):można np sprzedać samochód i kupić jakiś mocniejszy


Chyb to najszybszy i najtańsza konfiguracja poniesienia mocy w Mazda 3 BK 1.6 105KM
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7445 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez marcin255 » 7 gru 2017, 21:15

Nie opłaca się dłubać , coś wiem o tym . Kup coś mocniejszego jak radzą koledzy.
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5189 (17/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm

Postprzez Płomień » 11 gru 2017, 17:31

Zawsze jak ktoś coś wspomni o tuningu, to rzucony zostaje temat kolegi Lukas007 :D
Szkoda tylko że połowa obrazków zniknęła, więc nie ma porównań przed i po :(

Fakt faktem, jeśli silnik nie ma "ukrytych" rezerw, to na wolnossaku ugrać 20% jest mega ciężko. No i nie ma nic za darmo, jak robimy top-end, to moment na dole ucieka. Hamburgery mają takie przysłowie "There`s no replacement for displacement" :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 441 (4/13)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 sedan `99
DiTD
323C `96 1.3
Xedos 6 KF `92
323C `96 ZL-VE

Postprzez Neonixos666 » 11 gru 2017, 17:47

Najpierw jest ,,kupię 1.6 bo tanie opłaty i palić dużo nie będzie" potem okazuje się że mało mocy a żeby coś wykrzesać trzeba ciągać po obrotach i szlak trafia niskie spalanie. Dlatego tak dużo jeździ zmodzonych diesli, przy normalnej jeździe palą mało a i przycisnąć można. Dla tych co nie lubią diesla duża benzyna w lpg lub mniejsza w turbo a już wypas jest zmodzona benzyna z turbo i LPG :P
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7445 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje