CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez kongobongo » 9 mar 2017, 22:52

Neonixos666 napisał(a):do czego jest to podpięte.

Jednym przewodem wychodzi z kabiny do pompy wtryskowej, a gdzie jeszcze , poszukam jutro.
Choć i do tego opis z forum jest jakiś :) Pozostaje mi sprawdzić.
Witam,
Więc teraz mam wszystko beinander;

Czerwony przewód do pinu connector1 1F (sterownik silnika + 12V)
Brązowy / Szary dalej connector2 Pin 2F (sygnał sterujący silnikiem akceleratora)

Czarny uziemiony

Linia w komorze silnika ekranowany kabel pin 1 idzie do zaworu elektromagnetycznego (zwykle niebieski przewód) i tarczą bezpośrednio do pompy wtryskowej.

Obłożenie 15 pol. wtyczka na polu;
2pol-screen-6,7,14
2pol-Żyła-8,15
rt-1.9
sw-2,3,10
gr-4
BN-5

Funzt również w odniesieniu do układu:

Toyota Land Cruiser LC100
Mazda 323, 626, Premacy zależności 66kW
Nissan Almera 2,2 dti

Z nowszych wiązek kablowych, nie ma więcej brązowego drutu.

Może to pomaga komu.
Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 17:00
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM )

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2017, 23:04

Sprawdź konkretnie gdzie się to wpina przy pompie i wszędzie indziej. Fajnie jak by to opisać dla potomnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7043 (10/74)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez kongobongo » 10 mar 2017, 14:00

Tak więc na szybkości sprawdziłem, jutro mam wolne to dokładniejsze zdjęcia zrobię, ale może tyle coś da.
Box znajduje się przed nogami pasażera i w zielonym przewodzie wychodzi do amora, dalej do pompy wtryskowej do zaworu SPV do zaworu tcv, czujnik temp. paliwa, masa na dekiel, dalej wzdłuż rozrusznika, jak dobrze zobaczyłem to również idzie do EGR, i do czujnika doładowania intercoolera, dalej za zbiorniczkiem wspomagania gdzieś w dół ucieka i trudny dostęp. Do akumulatora chyba też winien być podłączony ?



Dorzucam kilka zdjęć. Dostęp nie za ciekawy. Okazało się, że przewodem powraca do punktu wyjścia. Za zbiorniczkiem wspomagania idzie do dwóch wtyczek, być może od czujnika położenia wału korbowego a drugi temp. cieczy chłodzącej ? W katalogu jakoś nie mogę znaleźć dokładnie. I dalej wzdłuż przegrody wraca przed nogi pasażera zapewne do sterownika silnika.
Załączniki
IMG-20170310-00222.jpg
IMG-20170310-00226.jpg
IMG-20170310-00227.jpg
IMG-20170310-00228.jpg
IMG-20170310-00229.jpg
17273195_10212326745746532_259819026_o.jpg
17229916_10212326746266545_1965987231_o.jpg
17269626_10212326746106541_1014023605_o.jpg
17269559_10212326746226544_165069317_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 17:00
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM )

Postprzez lukasssss1 » 17 maja 2017, 07:52

Koledzy potrzebuję porady, może któryś z Was miał podobnie.

Zrobiłem chiptuning w zakładzie, który robi je od 5 lat (Mazda 6 2.0d 143km GG), mapa i parametry zrobione na ~170KM i 410Nm. Auto przed było dynamiczne, aż mechanik był zdumiony i musiał sprawdzać czy już kiedyś nie była kręcona bo nie wierzył że ma tylko 140KM.

Reasumując mapa zrobiona, wszystko wgrane autko jest jeszcze bardziej żwawe, bardziej elastyczne jestem zadowolony. Jednak jest bolączka:

przy prędkości ~ 120km/h jak szybko przyśpieszam to czuć lekkie braki mocy (jak turbo dziura), autko chce szybko przyśpieszyć ale coś go dusi, puści i za 3 sek znowu. Zaślepiliśmy EGR i niestety nadal to samo. Mechanik twierdzi, że albo DPF blokuje albo klapki na pompie. Brak błędów na kompie. czy ktoś coś pomoże ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez macvas » 17 maja 2017, 08:39

Skoro wykluczyliście EGR to przy założeniu, że mapa jest prawidłowo ogarnięta trzeba zobaczyć pompę i wtryski <co?> Dymi mocniej niż wcześniej czy bez zauważalnej różnicy?
Jeśli to nie tajemnica to u kogo robiłeś?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 1799 (12/83)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: Mazda 3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez lukasssss1 » 18 maja 2017, 02:12

Robiłem w Ełku. Gość ma swój warsztat, ale z tego co udało mi się wywnioskować zgrywa mapę i parametry i wysyła do kogoś w Polsce, a tam ten mu robi całą robotę i odsyła. Mieliśmy 2 wersje programu mocniejsza/słabsza i problem był na obu.

Czytałem, że jeżeli klampki na pompie to powinny obroty falować, a stoją równo. Wtryski były też ok, jeszcze zrobię kalibracje dla pewności. Nie dymił wcześniej i nie dymi teraz przy gazie w podłogę nie ma nawet dymku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2017, 08:31

Jeśli masz sprawny DPF to nie zaślepiaj EGR bo go zabijesz. Nie bez przyczyny najpierw wywala się DPF a potem robi program sporo większa ilość spalin dusi sprężarkę i dlatego taki lag. Zapewne na przelocie szedłby jak głupi. Po wydłubaniu obu katalizatorów w DiTD była szybsza reakcja na pedał gazu. Druga sprawa to ,,gotowiec" niestety to nie jest dobra metoda bo nie jest wstanie dopasować mapy do auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7043 (10/74)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez lukasssss1 » 19 maja 2017, 15:48

EGR już znowu wolny, zaślepiliśmy na próbę ale skoro to nie od wini więc zaślepka wyjęta.

Przed mapowaniem, sprawdziliśmy stan techniczny, była jazda próbna i wszystko było OK. Teraz zrobiłem 200 km i także żadnego błędu, kalibracja wtryskiwaczy bez problemu – mieszczą się w przedziale.

Możliwe, że DPF go dusi, ale czy nie powinno się tak dziać na każdym biegu ? z dołu ciągnie jak głupi, tylko na 5 i 6 biegu pow 120km/h już czuć jak go dusi ciężko rośnie prędkość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Neonixos666 » 19 maja 2017, 17:14

Jak byś miał wskaźnik doładowania to by lepiej było widać jak sprężarka się rozpędza. Najwolniej wstaje właśnie na najwyższych biegach bo i w