Witam jako ze kilka osób pytało mnie o usuniecie "boost cut-a" z tego silnika oto krotki opis jak to zrobić i co będzie man do tego potrzebne
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową należy także pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification. Uwaga tak to wygląda w siostrzanej jednostce czyli fordzie probe turbo 1-gen ale w maździe powinno być bardzo podobnie jeśli nie identycznie )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
Boost cut silnik F2T (mx6 1-gen)
Strona 1 z 1
można prosić o więcej
check. napisał(a):Quaki napisał(a):Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
A mógłbyś coś o tym wspomnieć ? Strojenie odbywa się w programie TunerPro czy jest jakiś inny edytor pod te konkretne ECU ?
Obstawiam, ze robi sie to w programie Rzeźbiarz Pro v5.0 (trzeba miec zainstalowane pluginy "dłuto" i "młotek")
Nie ma edytora napisanego pod ten konkretny ecu możesz używać praktycznie każdego edytora jeśli wiesz co robisz
Co będzie niezbędne do edycji map
1. sonda szerokopasmowa (bez tego nie warto nawet myśleć o zabawie w strojenie auta)
2. program do edycji z wpisanymi mapami(może to być na przykład darmowy tunerpro ja osobiście używam wersji pro RT na którą posiadam licencje)
dobrze mieć:
1. eprom emulator (ja używam Autoporoma ale obecnie pewnie bym kupił Ostrich 2.0)
2. wskaźnik EGT
3. zdrowy rozsadek i wiedzę na temat jak działa sterownik ECU i jak ogólnie działa silnik
Ciężko opisać dokładnie co i jak robić jeśli ktoś czegoś nie wie może będę potrafił pomoc ale tutorialu jak stroić auto się nie podejmuje napisać (można kilka takich tutoriali znaleźć w sieci na przykład na temat strojenia silnika hondy. Zasady są takie same chociaż wartości w tabelach inne ale nikt nie powiedzial ze będzie łatwo )
Pozdrawiam
Co będzie niezbędne do edycji map
1. sonda szerokopasmowa (bez tego nie warto nawet myśleć o zabawie w strojenie auta)
2. program do edycji z wpisanymi mapami(może to być na przykład darmowy tunerpro ja osobiście używam wersji pro RT na którą posiadam licencje)
dobrze mieć:
1. eprom emulator (ja używam Autoporoma ale obecnie pewnie bym kupił Ostrich 2.0)
2. wskaźnik EGT
3. zdrowy rozsadek i wiedzę na temat jak działa sterownik ECU i jak ogólnie działa silnik
Ciężko opisać dokładnie co i jak robić jeśli ktoś czegoś nie wie może będę potrafił pomoc ale tutorialu jak stroić auto się nie podejmuje napisać (można kilka takich tutoriali znaleźć w sieci na przykład na temat strojenia silnika hondy. Zasady są takie same chociaż wartości w tabelach inne ale nikt nie powiedzial ze będzie łatwo )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki jesteś w stanie zdjąć boost cuta z kompa od B6T? Od dawna szukam osoby która mi to zrobi i nie moge znaleźć :/
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje