Może ktoś mi wyjaśnić jak to jest z tymi silnikami bo zgłupiałem
Chodzi o to że porównując uszczelki B6 otrzymałem informacje o silnikach:
1)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX3-MX5 ... 19a45b5a8e
2)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-323 ... 1e55d86838
Ale Wiki mówi co innego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B6
Więc jak to w końcu jest?
Różnice B6D a B6ZE
Strona 1 z 1
Nie kumam Porównujesz sety z B6T i B6-ZE, sprecyzuj co masz na myśli
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Na moje oko, jeśli B6-ZE było montowane w NA przed zmianami w '95, to nie są to uszczelki do tego silnika. Zdjęcia i opis są chyba całkowicie zmyślone. Swoją drogą byłoby dobrze, gdybyś je zamieścił jako załączniki, bo za chwile aukcja zniknie i nie będzie wiadomo o co pytałeś.
Moim zdaniem to, co jest na zdjęciach od niby B6-ZE pochodzi z BP (aparat z drugiej strony, kanały wtryskiwaczy w innym miejscu, inaczej ułożone kanały olejowe w głowicy).
Natomiast zasadnicza różnica między B6-ZE i B6D (niestety, to chyba zbyt mało precyzyjne określenie, bo tych silników było kilka różnych) polega na tłokach i wałkach, ewentualnie sposobie wtrysku (parami i oddzielnie).
Moim zdaniem to, co jest na zdjęciach od niby B6-ZE pochodzi z BP (aparat z drugiej strony, kanały wtryskiwaczy w innym miejscu, inaczej ułożone kanały olejowe w głowicy).
Natomiast zasadnicza różnica między B6-ZE i B6D (niestety, to chyba zbyt mało precyzyjne określenie, bo tych silników było kilka różnych) polega na tłokach i wałkach, ewentualnie sposobie wtrysku (parami i oddzielnie).
the right man in the wrong place...
Chcę zrobić SWAP B3 na B6 w 121 DB. Najlepszy dostęp mam do B6 z MX5 z całego okresu produkcji. Przewertowałem czat min Spawna który robił to, ale z B6 z 323BG. Ja zastanawiam się nad:
1 B6ZE(RS) '89-'94 ewentualnie '94-'98.
2 B6ZE(RS) '94-'98
Nic jednak nie wiem o układzie zasilania. I zastanawiam się jakie graty bym potrzebował.
1 B6ZE(RS) '89-'94 ewentualnie '94-'98.
2 B6ZE(RS) '94-'98
Nic jednak nie wiem o układzie zasilania. I zastanawiam się jakie graty bym potrzebował.
- Od: 12 wrz 2010, 23:48
- Posty: 30
- Skąd: Bicester
- Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport
a zdajesz sobie sprawę że miska olejowa jest inna w MX5 (ogólnie w RWD)?
Pomijam już kwestię umiejscowienia termostatu po stronie rozrządu, inaczej rozwiązanego zapłonu, kolektora ssącego z przepustnicą po stronie rozrządu itp.
Pomijam już kwestię umiejscowienia termostatu po stronie rozrządu, inaczej rozwiązanego zapłonu, kolektora ssącego z przepustnicą po stronie rozrządu itp.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje