Różnice B6D a B6ZE

Postprzez myszon23 » 5 maja 2013, 10:52

Może ktoś mi wyjaśnić jak to jest z tymi silnikami bo zgłupiałem <glupek2>
Chodzi o to że porównując uszczelki B6 otrzymałem informacje o silnikach:
1)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX3-MX5 ... 19a45b5a8e
2)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-323 ... 1e55d86838
Ale Wiki mówi co innego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B6

Więc jak to w końcu jest?
Ostatnio edytowano 10 maja 2013, 21:41 przez myszon23, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez Rafał_ » 7 maja 2013, 00:43

Nie kumam :) Porównujesz sety z B6T i B6-ZE, sprecyzuj co masz na myśli ??
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Paweł » 7 maja 2013, 03:59

Na moje oko, jeśli B6-ZE było montowane w NA przed zmianami w '95, to nie są to uszczelki do tego silnika. Zdjęcia i opis są chyba całkowicie zmyślone. Swoją drogą byłoby dobrze, gdybyś je zamieścił jako załączniki, bo za chwile aukcja zniknie i nie będzie wiadomo o co pytałeś.

Moim zdaniem to, co jest na zdjęciach od niby B6-ZE pochodzi z BP (aparat z drugiej strony, kanały wtryskiwaczy w innym miejscu, inaczej ułożone kanały olejowe w głowicy).

Natomiast zasadnicza różnica między B6-ZE i B6D (niestety, to chyba zbyt mało precyzyjne określenie, bo tych silników było kilka różnych) polega na tłokach i wałkach, ewentualnie sposobie wtrysku (parami i oddzielnie).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez myszon23 » 7 maja 2013, 14:42

Nie kumam Porównujesz sety z B6T i B6-ZE, sprecyzuj co masz na myśli

Poprostu chcia bym wiedzieć który silnik ma jaką moc. Szukam mocniejszej wersji na SWAP.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez myszon23 » 10 maja 2013, 22:10

Chcę zrobić SWAP B3 na B6 w 121 DB. Najlepszy dostęp mam do B6 z MX5 z całego okresu produkcji. Przewertowałem czat min Spawna który robił to, ale z B6 z 323BG. Ja zastanawiam się nad:
1 B6ZE(RS) '89-'94 ewentualnie '94-'98.
2 B6ZE(RS) '94-'98
Nic jednak nie wiem o układzie zasilania. I zastanawiam się jakie graty bym potrzebował.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez tekkenfan » 12 maja 2013, 00:01

a zdajesz sobie sprawę że miska olejowa jest inna w MX5 (ogólnie w RWD)?
Pomijam już kwestię umiejscowienia termostatu po stronie rozrządu, inaczej rozwiązanego zapłonu, kolektora ssącego z przepustnicą po stronie rozrządu itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez myszon23 » 12 maja 2013, 10:43

Misę olejową i kolektor ssący trzeba będzie i tak zmienić, bo się nie zmieszczą do mojej budy. A o zapłonie nic nie wiem szczerze mówiąc. Mógł byś wyjaśnić?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje