Wskaznik inspirowany GTR-em na Androidowy tablet

Postprzez Quaki » 20 sie 2010, 16:14

Witam
Oto moje nowe dzieło chociaż niejako jest to rozwiniecie mojego wcześniejszego pomysłu z zastąpieniem kilku (czasami nawet kilkunastu) zegarów typu AG jednym multi wyświetlaczem
Tym razem jednak powstał projekt oparty o ogólnie dostępne obudowy i większy wyświetlacz
Co urządzenie robi jak na razie ma funkcje
-zegar egt x2 (jedno EGT można zastąpić cienieniem oleju albo zrobić odczyt z kilku punktów ale wyświetlanie najwyższej wartości )
-zegar boostu
-zegar temp oleju
-boost controller
Całość obsługuje się przy pomocy trzech przycisków na obudowie naciśniecie równocześnie dwóch skrajnych powoduje wejście do menu gdzie mamy następujące pozycje
-EGT Warning (wartość EGT po przekroczeniu której włączy się alarm)
-Oil Temp Warning (wartość temp oleju po przekroczeniu której włączy się alarm)
-Boost Warning (wartość Boostu po przekroczeniu której włączy się alarm)
-Boost Target (wartość Boostu po przekroczeniu której włączy się elektrozawór sterujący)
-Boost PWM (wartość wypełniania sygnału dla zaworka sterującego boostem)
-Max Peak (maksymalne wartości jakie uzyskały poszczególne mierzone parametry)
-Reset Peak (wykasowanie maksymalnych wartości z pozycji Max Peak)
-Exit (wyjście z menu)
A oto zdjęcia
Obrazek Obrazek
Na pierwszym zdjęciu już działające urządzenie (ale bez podpiętych czujników dlatego takie dziwne odczyty) pod urzadzeniem widac zastosowane czujniki są to czujniki Auto Gauge (oprócz termopary do EGT bo ta jest z Polskiej firmy)
Na drugie zdjęcie widac samą płytkę juz po trawieniu.
W urządzeniu sa jeszcze wolne wyjścia wiec można za jego pomocą sterować innymi urządzeniami na przykład elektrozaworem na chłodnicy oleju co daje nam dokładny termostat przy chłodzeniu oleju.
Ogólnie wykorzystałem już większość zasobów tego mikroprocesora i możliwe ze aby uzyskać więcej pomiarów trzeba się będzie przesiąść na jakiś większy mikroprocesor jak na razie moge dorobic jeszcze kilka EGT jak juz wyzej wspomnialem i pomiar cisnienia oleju (co mam zamiar zrobic )
Pozdrawiam
ps. o jednej rzeczy zapomniałem napisać w następnej edycji będzie możliwość zmiany koloru wyświetlacza bo będzie podświetlany RGB wiec można będzie dostosować praktycznie do każdego koloru podświetlenia i w wypadku alarmu oprócz sygnału dźwiękowego który jest teraz będzie zmiana koloru podświetlenia na czerwony
Ostatnio edytowano 28 kwi 2013, 15:41 przez Quaki, łącznie edytowano 1 raz
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez People_Hate_Me » 20 sie 2010, 16:36

Quaki kolejna świetna sprawa :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez hopek » 20 sie 2010, 20:49

Jaka cena takiego cacka ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Quaki » 21 sie 2010, 14:34

Hopek jak na razie nie ma ceny bo powstalo tylko w jednym egzemplarzu ale jesli przejdzie pomyslnie testy to na pewno powstanie ich wiecej ogolnie niechce lamac regulaminu forum i podawac przewidywanej ceny na forum publicznym chyba ze admini sie zgodza :) wtedy podam jak na razie masz prw
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Matheus » 21 sie 2010, 20:04

był bym bardzo chetny na taki jeden egzemplarz
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Quaki » 23 sie 2010, 11:39

Matheus jak juz pewnie widziales wszytsko masz na pw :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez pinky » 26 sie 2010, 21:29

Quaki, czy któryś z twoich naprawdę dobrych projektów doczeka się wersji dla zwykłego użytkownika czy tylko każesz nam lizać lizaka przez szybę??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Quaki » 27 sie 2010, 10:28

pinky ten projekt powstawal jako projekt komercyjny wiec tak na pewno zostanie on wprowadzony do produkcji masowej :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Quaki » 17 gru 2010, 16:39

Z gory przepraszam ze post pod postem ale nie wiedzialem jak zrobic widoczny nowy wpis
Po dość długiej przerwie znalazłem trochę czasu (niestety większość czas zajmuje mi praca ) i chęci na dalsze udoskonalanie mojego projektu chociaż w dużej mierze jest to praktycznie nowy projekt dużo bardziej rozbudowany i o dużo większych możliwościach.
Doszedłem do wniosku ze dobrze by było wykorzystać PDA co za tym przemawia
-lepsza widoczność
-samodzielność wyświetlacza
-to ze w razie potrzeby można go wykorzystać jako nawigacje czy w innym celu nie traci on nic ze swojej funkcjonalności
-no i ostania przyczyna ale nie najmniej ważna estetyka (dzięki bluetooth brak kabli i obudowa bardzo estetyczna)
Mam dwie takie maszynki jedna to HP ipaq h2200 druga to GoClever 5066 (navi odblokowana ) każde z tych urządzeń jest trochę inne różnią się kilkoma rzeczami ale najważniejsza różnicą jest w systemie operacyjnym otóż HP to Microsoft® Windows® Mobile 2003 a GoClever 5066 to Windows CE 5.0 (różnice w systemie pociągaj konieczność pisania dwóch programów ale niestety urządzenia z systemem 2003 już nie są sprzedawane jako nowe a te z systemem win mobile 5.0 jeszcze tak) jedna rzecz maja natomiast wspólna otóż oba urządzenia maja wbudowany bluetooth który będzie wykorzystywany do przekazywania danych do aplikacji która będzie je wyświetlała na ekranie aplikacja będzie tez miała wbudowany ustawiany alarm dla każdej wartości udzielnie będzie tez możliwe sprawdzenie najwyższych wartości jakie uzyskane zostały przez dany parametr i możliwe ze dołączę tez możliwość logowania parametrów na karcie sd (bo oba urządzenia posiadają sloty na takie karty)
Myślę ze sam wygląd programu będzie zbliżony do tego
Obrazek
Istnieje także możliwość dopisania w programie komunikacji przez ir-de czyli praktycznie każdy palmtop by się do tego nadawał
pozdrawiam
ps. jakby ktoś miał jakieś pytania to pytać :) w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć a może ktoś ma jakieś sugestie co do funkcji jakie można w tym zawrzeć chętnie wysłucham pomysłów
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Quaki » 12 gru 2012, 21:10

Jako ze w tym temacie już dawno nic nie pisałem a zmiany są i to spore to trochę go uaktualnię.
Otóż urządzenie z pierwszego postu zostało wykonane i przetestowane (chociaż są dość spore zmiany w wyglądzie) na zdjęciach widać jak wskaźnik wygląda obecnie w aucie
Obrazek Obrazek Obrazek
Pierwsze zdjęcie pokazuje jak wygląda podświetlony działający wskaźnik w nowej wersji (jeszcze ze starym uchwytem na szybę który był niestety za duży stad aluminiowa kostka ), drugie to już gotowe rozwiązanie zamocowane na szybie, trzecie zdjęcie to widok jak to wszystko wygląda z przodu auta zamontowane na szybie. Wskazania to:
EGT- temp spalin x2 (pokazywana największa wartość można podłączyć do 4 sond )
OT-temp oleju,
BST -boost (urządzenie poprzez zewnętrzną pytkę steruje tez doładowaniem)
OP-ciśnienie oleju
Wszystkie elementy maja swój oddzielny nastawialny alarm przekroczenia zadanej wartości (tylko ciśnienie oleju ma alarm zbyt niskiej wartości)
Natomiast na filmie

widać bardzo już zaawansowane prace nad drugim typem wskaźnika czyli takiego który wykorzystuje nawigacje samochodowa jak ekran do wyświetlania wartości przekazanych przez jednostkę pomiarowa przy użyciu Bluetooth (na filmiku widać tylko trzy wartości gdyż robiony był tak naprawdę test stabilności połączenia BT a przekazywane były wartości z przetwornika ADC do którego nie był podłączony żaden czujnik wiec są one praktycznie losowe) Na początek navi będzie tylko wskaźnikiem następnie zostanie opracowana wersja z możliwością rozbudowy systemu o inne elementy typu EBC itp Dla drugiej wersji Navi będzie służyć nie tylko jako wskaźnik wartości przekazywanych z czujników ale też jako urządzenie wejściowe czyli wszystkie parametry ustawiamy na navi ona przekazuje do jednostki centralnej po BT dopiero jednostka centralna przekazuje wprowadzone wartości do poszczególnych elementów przez siec RS485
Pozdrawiam
ps. dodatkowo sie pochwale oto filmik z pierwszego odpalania mojego auta czyli ford probe który seryjnie wyposażony jest w mazdowski silnik F2T auto zostalo troche zmodyfikowane ;P
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Quaki » 28 kwi 2013, 15:43

Z gory przepraszam ze znowu post pod postem :( ale jako że trochę czasu minęło od ostatniego wpisu i żeby nikt nie myślał ze temat umarł oto postępy a są dość znaczące. Tak oto wygląda nowe wcielenie mojego wskaźnika

Obrazek Obrazek Obrazek

Trochę technologicznego bełkotu na ten temat.
– Tablet Goclever R76.2 rozdzielczość ekranu 1024x552 Android 4.1 Jellybean (wcześniej testowałem tez na Goclever A93 z androidem 4.0 z tym że musiałem lekko zmodyfikować Androida a do tego potrzebny był Root na R76.2 poszło od razu bez modyfikacji)
– Połączenie z tabletem poprzez USB (jest tez wersja programu ktora może łączyć się poprzez Bluetooth ale, że w tym tablecie nie ma BT dlatego powstała wersja na USB )
– Moduł zbierania danych z czujników zrealizowane tak jak poprzednio na mikrokontrolerze Atmega8 (na razie całość podpięta bez czujników do płytki testowej dla sprawdzenia przesyłanych danych i stabilności całego urządzenia dlatego dane widoczne na screenach nie maja nic wspólnego z rzeczywistością ) projekt modułu zbierania danych wykorzystam z wcześniejszego urządzenia z lekkimi zmianami oczywiście.
– Srebrne pudelkom widoczne na zdjęciu to docelowe opakowanie dla modułu zbierającego dane (każda płytka będzie przystosowana zarówno do przekazywania danych przez USB jak i przez BT w zależności od podpiętego modułu komunikacyjnego)
– na zdjęciu widać moduł komunikacyjny USB oparty o układ scalony FTDI
Teraz troche o samym programie
wskaźników jest 8 można na nich wyświetlić dowolna mierzona wartość (na screenach widać 4 wskaźniki EGT po wykorzystaniu innego przetwornika możliwe będzie zrobienie jednego wskaźnika z 1 do 12 sond EGT pokazujący wartość temperatury i numer kanału największa temperaturą na dole w okienku )
U dołu wskaźnika jest cyfrowe okienko wskazujące obecna wartość dla danego wskaźnika
Klikając w tarcze wskaźnika przechodzimy do ekranu gdzie mamy zapisane najwyższe wartości jakie osiągnęły poszczególne wskaźniki od czasu ostatniego reseteu wartości (wyłączenie programu nie kasuje tych wartości ) można wykonać reset poszczególnych wartości z poziomu tego okna . klikając w cześć zegara gdzie jest okienko cyfrowe przechodzimy do okna gdzie można wpisać wartości alarmów dla poszczególnych wartości mierzonych ( te wartości także sa zapisywane i wyłączenie programu ich nie wykasowuje )
Jako ze program komunikuje się z modułem zbierania danych w obie strony to w chce rozwinąć możliwości tego urządzenia do sterowanie innymi modułami podpiętymi pod moduł zbierania danych przez połączenie rs485 będą to na pewno w moim przypadku progresywny sterownik do instalacji podtlenku azotu i dość rozbudowany boost controller.
Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości lub propozycje chętnie posłucham i postaram się odpowiedzieć jeśli będę umiał. :)
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje