CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez dirtyterror » 29 sie 2012, 19:22

Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez szoszon1983 » 2 wrz 2012, 22:22

dirtyterror napisał(a):Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?


zadzwoń do kreator mocy w W-wie, ja tam remapowałem i jestem zadowolony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Barthez » 3 wrz 2012, 14:21

dirtyterror napisał(a):Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?

;)

dirtyterror napisał(a):zwiększy dawkę paliwa i wartość doładowania poprzez jakiś zawór który trzeba dokupić (koszt około 200zł + strojenie na hamowni). Moc wzrośnie o około 20-30 koni a spalenie "trochę" zmaleje.

przecież masz napisane jak krowie na rowie :P ten jakiś zawór to regulator doładowania, którym ustawiasz ciśnienie i dopasowujesz dawkę paliwa (np. poprzez zmianę rezystancji)

dirtyterror napisał(a):Czy to prawda, że przez denso nie da się zmienić wartości doładowania a dawkę paliwa tak w RF4F?

kompletna bzdura :P
oczywiście że się da zaprogramować/przeprogramować bo i po co ktoś by wymyślał nieprogramowalny sterownik ;) (to tak jak bezzębny grzebień dla łysych). Problem w przypadku denso jest inny – nikt w Polsce tego nie potrafi/nie posiada odpowiednich narzędzi. Jeżeli się uprzesz zawsze możesz napisać do hiroshimy prośbę o przeprogramowanie sterownika ;)

dirtyterror napisał(a):czy większa dawka paliwa nie równa się większemu spalaniu?)

i tak, i nie :P
oczywiście każdy przyrost mocy bierze się z dostarczenia większej (od standardowej) ilości paliwa do komory spalania ;) (moc nie bierze się z powietrza). Spalanie natomiast należy rozpatrzyć w dwóch przypadkach:
1) jazda jednostajna ze stałą prędkością np. 90km/h
a) silnik standard – podawana jest "jedna" jednostka paliwa na "jedną" jednostkę powietrza
b) silnik z podniesioną mocą – aby utrzymać tą samą prędkość ma mniej wychylony pedał gazu, przez co podaje "mniej" paliwa np. 0,9 jednostki a i tak praca spalania jest wystarczająca do osiągnięcia odpowiednich obrotów.

2) przyśpieszanie – tu sprawa jest prosta – więcej gazu, więcej paliwa, większy wir w baku ;)

wniosek – przy spokojnej, płynnej technice jazdy spalanie "trochę" spadnie, przy dynamicznym przyśpieszaniu – wzrośnie

dirtyterror napisał(a):Nie chcę przeprowadzać tuningu oporowego ale jeżeli wypowie się ktoś kto zrobił to powiedzmy 3 lata temu i nadal jeździ bezawaryjnie to może wezmę to pod uwagę.


obie techniki prowadzą do tego samego ;) więcej paliwa+więcej powietrza. pozostaje tylko to zestroić.
miałem w ditd moc podniesioną z 78KM (zaraz po kupnie) do około 130. (+/– 15 w zależności od potrzeb) przejechałem na tym ponad 130tys bez i 100tys po tuningu – problemów brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 4 wrz 2012, 23:48

w przypadku DiTD najpierw radze skupic się na pompie.... ważny krok przy powrocie do serii.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dirtyterror » 8 wrz 2012, 20:27

Hmm no dobrze. Na razie zrobię rozrząd bo mam już nastukane 75k :)) a potem będę myślał. Przedtem jeszcze wlecą nowe aluski może 16" jak znajdę jakieś fajne :)) Powiedzcie mi może, chociaż wiem, że to nie miejsce na tego typu rzeczy: o 2.5 cm promienia felgi więcej bardzo wpłynie na prędkość? (takie pytanie przy okazji :))
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez Badyl » 8 wrz 2012, 20:47

druty i druty... a czemu nikt jeszcze nie wstawił jakiejś lochy ze scanii? :D
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez domin33 » 8 wrz 2012, 21:02

Witam, jestem nowicjuszem, wiem, że powinienem przeczytać cały ten temat itd, ale chciałbym szybką poradę.
Moja mazda premacy rok 2002 diesel 2.0 101 kM. Chciałem ją zchipować o parę koników więcej nie szukam Bóg wie jakiej mocy, ale nie wiem za bardzo od czego zacząć i w jaki sposób. Okolice Krakowa, co poradzicie? Przebieg 150 tys. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
domin33
 

Postprzez dirtyterror » 18 wrz 2012, 16:51

Ok. Rozrząd zrobiony :) Przebieg wydaje się być oryginalny (71 tys.) Pompa wody w stanie idealnym tak samo jak paliwa. Oryg. tarcze przód i tył.

Jak znajdę chwilę kupię oporniki i jazda ^^
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez mewczi » 15 paź 2012, 13:50

szoszon1983 napisał(a):
marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary


Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.


Szoszon czemu DPFa przy okazji nie ściągnąłeś (efekt końcowy byłby myśle lepszy).
Co do terenów północnych to od niedawna silniki mzr-cd ogarnia v-tech (strefatuningu w gdyni), sam jestem ciekawy efektu, robił ktoś może ? Ogólnie dla pewności to podjechałbym do Kreatora Mocy, ale kawałek do przejechania bym miał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez maestro » 15 paź 2012, 17:02

mewczi napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):
marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary


Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.


Szoszon czemu DPFa przy okazji nie ściągnąłeś (efekt końcowy byłby myśle lepszy).
Co do terenów północnych to od niedawna silniki mzr-cd ogarnia v-tech (strefatuningu w gdyni), sam jestem ciekawy efektu, robił ktoś może ? Ogólnie dla pewności to podjechałbym do Kreatora Mocy, ale kawałek do przejechania bym miał.

Strefa Tuningu, Kreator Mocy, Vtech Pomorze wysyłają odczytane dane do Bazy w Krakowie i oni odsyłają im program odpowiedni do naszego auta. No zalezy oczywiscie czy chiptuning da rade po kablu zrobic czy trzeba komputer wyjmowac. U mnie w Vtech Pomorze musieli wyjmować i się udalo Mazde 3 2.2 150KM MZR-CD "podchipowac" do 183KM i 417NM. Tylko ze komputer musieli wyjmowac i 6h trwała operacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez mewczi » 15 paź 2012, 17:13

maestro napisał(a):Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD robiona w Vtech Pomorze, polecam ! :–)

O kurcze, to o tych nie wiedziałem, mógłbyś wrzucić wykres z hamowni ? I jak tam cenowo wygląda, bo na stronce mają mało informacji ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez maestro » 15 paź 2012, 19:07

mewczi napisał(a):
maestro napisał(a):Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD robiona w Vtech Pomorze, polecam ! :–)

O kurcze, to o tych nie wiedziałem, mógłbyś wrzucić wykres z hamowni ? I jak tam cenowo wygląda, bo na stronce mają mało informacji ?

Mazda 3 2.2 150KM BL'ka
Sami oceńcie jak to wyszło :–)
Obrazek
Ostatnio edytowano 10 lis 2012, 16:27 przez maestro, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 paź 2012, 20:04

maestro napisał(a):Sami oceńcie jak to wyszło :–)

standardowo :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nedd » 25 paź 2012, 21:32

Ja też robiłem w Vtechu-ale w Krakowie. Wszystkie niezbędne informacje mają na swojej stronie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez dylu » 13 lis 2012, 20:50

Witam,

Robił ktoś Mazdę 6 w De Tech' u w Krakowie na Kosocickiej ? Mam zamiar swoją podkręcić (2.0 2004 r 136 KM i zastanawiam się nad tym warsztatem – gościu powiedział ze moc ok 24 konie moment ok 50 – 60 Nm – program przy cenie 900 zł ( w v tech 1290 za box )

Wiem, że było pytanie o krakowskich tunerów lecz nikt szczegółowo nie odpowiedział.

Z góry dzięki za odpowiedź,

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 mar 2012, 14:54
Posty: 14
Auto: M6 GY 2.0 '04

Postprzez nedd » 15 lis 2012, 00:07

ja robiłem w vtechu w Krakowie na Bieżanowskiej. O 8 rano podrzuciłem samochód, o 11 był zrobiony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez czypak » 17 lis 2012, 11:53

Witam,

w ramach info o firmach – 2 tygodnie temu robiłem swoją 6-tkę w firmie juratuning ( http://juratuning.pl/) i jak do tej pory jeszcze jeżdżę :) Firma posiada własną hamownię, więc wszystko odbywa się na miejscu, jednakże u mnie nie dało się wprowadzić virusa "po kablu" i sprawa zabrała gościowi cały dzień.
Koszty – 1000 zł, gdy trzeba bawić się w "lutowanie płytek" (tak jak u mnie),
600zł – virus wgrywany "po kablu".

Program nie należy do rewelacyjnych... ale trzeba oddać honor facetowi, bo opuścił mi na 800 zł za efekt mało-zadowalający.

JURA.jpg
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2005, 22:05
Posty: 40
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 GG 2.0 Diesel 136KM 2002r

Postprzez dobrzyn22 » 17 lis 2012, 12:44

a skąd" na dzień dobry" u Ciebie prawie 155 KM ?? Wiem, że czasem się zdarza, że auto ma ciut więcej niż powinno, ale to raczej dotyczy świeższych aut...a z wiekiem te KM uciekają...

I druga sprawa – wykres mocy i momentu wygląda bardzo źle(chodzi o falowanie) – tak być nie powinno :|

PS. skoro Ci opuścił 800 zł i jeszcze mimo tego zapłaciłeś 1tys, to naprawdę sporo sobie życzą za takie coś... :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez czypak » 17 lis 2012, 13:03

dobrzyn22 źle mnie zrozumiałeś, bo opuścił mi 200zł i łącznie zapłaciłem 800zł.

Kwestia mocy podstawowej facetowi nie wydała się dziwna, twierdził, że takie przypadki w Mazdach i Fordach są raczej zjawiskiem normalnym... :|

Zgadza się, falowanie nie wygląda dobrze i jest trochę odczuwalne w wyższym zakresie obrotów, jednakże pogodziłem się z tym faktem, a ponieważ nie jestem zwolennikiem ciągłej dynamicznej jazdy to sądzę, że nie będzie mi to tak bardzo przeszkadzać, bo dół jest ok i to z niego korzystam najbardziej.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2005, 22:05
Posty: 40
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 GG 2.0 Diesel 136KM 2002r

Postprzez Neonixos666 » 17 lis 2012, 14:54

a przypadkiem te falowanie nie jest od ślizgającego się sprzęgła? też miałem taki wykres i na bank to było sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje