CHIP Tuning – DIESEL
Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?
dirtyterror napisał(a):Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?
zadzwoń do kreator mocy w W-wie, ja tam remapowałem i jestem zadowolony.
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
dirtyterror napisał(a):Super a mój post umarł ^^ nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania?
dirtyterror napisał(a):zwiększy dawkę paliwa i wartość doładowania poprzez jakiś zawór który trzeba dokupić (koszt około 200zł + strojenie na hamowni). Moc wzrośnie o około 20-30 koni a spalenie "trochę" zmaleje.
przecież masz napisane jak krowie na rowie
dirtyterror napisał(a):Czy to prawda, że przez denso nie da się zmienić wartości doładowania a dawkę paliwa tak w RF4F?
kompletna bzdura
oczywiście że się da zaprogramować/przeprogramować bo i po co ktoś by wymyślał nieprogramowalny sterownik
dirtyterror napisał(a):czy większa dawka paliwa nie równa się większemu spalaniu?)
i tak, i nie
oczywiście każdy przyrost mocy bierze się z dostarczenia większej (od standardowej) ilości paliwa do komory spalania
1) jazda jednostajna ze stałą prędkością np. 90km/h
a) silnik standard – podawana jest "jedna" jednostka paliwa na "jedną" jednostkę powietrza
b) silnik z podniesioną mocą – aby utrzymać tą samą prędkość ma mniej wychylony pedał gazu, przez co podaje "mniej" paliwa np. 0,9 jednostki a i tak praca spalania jest wystarczająca do osiągnięcia odpowiednich obrotów.
2) przyśpieszanie – tu sprawa jest prosta – więcej gazu, więcej paliwa, większy wir w baku
wniosek – przy spokojnej, płynnej technice jazdy spalanie "trochę" spadnie, przy dynamicznym przyśpieszaniu – wzrośnie
dirtyterror napisał(a):Nie chcę przeprowadzać tuningu oporowego ale jeżeli wypowie się ktoś kto zrobił to powiedzmy 3 lata temu i nadal jeździ bezawaryjnie to może wezmę to pod uwagę.
obie techniki prowadzą do tego samego
miałem w ditd moc podniesioną z 78KM (zaraz po kupnie) do około 130. (+/– 15 w zależności od potrzeb) przejechałem na tym ponad 130tys bez i 100tys po tuningu – problemów brak.
Hmm no dobrze. Na razie zrobię rozrząd bo mam już nastukane 75k
) a potem będę myślał. Przedtem jeszcze wlecą nowe aluski może 16" jak znajdę jakieś fajne
) Powiedzcie mi może, chociaż wiem, że to nie miejsce na tego typu rzeczy: o 2.5 cm promienia felgi więcej bardzo wpłynie na prędkość? (takie pytanie przy okazji
)
Witam, jestem nowicjuszem, wiem, że powinienem przeczytać cały ten temat itd, ale chciałbym szybką poradę.
Moja mazda premacy rok 2002 diesel 2.0 101 kM. Chciałem ją zchipować o parę koników więcej nie szukam Bóg wie jakiej mocy, ale nie wiem za bardzo od czego zacząć i w jaki sposób. Okolice Krakowa, co poradzicie? Przebieg 150 tys. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Moja mazda premacy rok 2002 diesel 2.0 101 kM. Chciałem ją zchipować o parę koników więcej nie szukam Bóg wie jakiej mocy, ale nie wiem za bardzo od czego zacząć i w jaki sposób. Okolice Krakowa, co poradzicie? Przebieg 150 tys. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
domin33
Ok. Rozrząd zrobiony
Przebieg wydaje się być oryginalny (71 tys.) Pompa wody w stanie idealnym tak samo jak paliwa. Oryg. tarcze przód i tył.
Jak znajdę chwilę kupię oporniki i jazda ^^
Jak znajdę chwilę kupię oporniki i jazda ^^
szoszon1983 napisał(a):marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary
Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.
Szoszon czemu DPFa przy okazji nie ściągnąłeś (efekt końcowy byłby myśle lepszy).
Co do terenów północnych to od niedawna silniki mzr-cd ogarnia v-tech (strefatuningu w gdyni), sam jestem ciekawy efektu, robił ktoś może ? Ogólnie dla pewności to podjechałbym do Kreatora Mocy, ale kawałek do przejechania bym miał.
- Od: 2 wrz 2011, 12:41
- Posty: 20
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB
mewczi napisał(a):szoszon1983 napisał(a):marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary
Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.
Szoszon czemu DPFa przy okazji nie ściągnąłeś (efekt końcowy byłby myśle lepszy).
Co do terenów północnych to od niedawna silniki mzr-cd ogarnia v-tech (strefatuningu w gdyni), sam jestem ciekawy efektu, robił ktoś może ? Ogólnie dla pewności to podjechałbym do Kreatora Mocy, ale kawałek do przejechania bym miał.
Strefa Tuningu, Kreator Mocy, Vtech Pomorze wysyłają odczytane dane do Bazy w Krakowie i oni odsyłają im program odpowiedni do naszego auta. No zalezy oczywiscie czy chiptuning da rade po kablu zrobic czy trzeba komputer wyjmowac. U mnie w Vtech Pomorze musieli wyjmować i się udalo Mazde 3 2.2 150KM MZR-CD "podchipowac" do 183KM i 417NM. Tylko ze komputer musieli wyjmowac i 6h trwała operacja.
maestro napisał(a):Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD robiona w Vtech Pomorze, polecam ! :–)
O kurcze, to o tych nie wiedziałem, mógłbyś wrzucić wykres z hamowni ? I jak tam cenowo wygląda, bo na stronce mają mało informacji ?
- Od: 2 wrz 2011, 12:41
- Posty: 20
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB
mewczi napisał(a):maestro napisał(a):Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD robiona w Vtech Pomorze, polecam ! :–)
O kurcze, to o tych nie wiedziałem, mógłbyś wrzucić wykres z hamowni ? I jak tam cenowo wygląda, bo na stronce mają mało informacji ?
Mazda 3 2.2 150KM BL'ka
Sami oceńcie jak to wyszło :–)

Ostatnio edytowano 10 lis 2012, 16:27 przez maestro, łącznie edytowano 1 raz
Witam,
Robił ktoś Mazdę 6 w De Tech' u w Krakowie na Kosocickiej ? Mam zamiar swoją podkręcić (2.0 2004 r 136 KM i zastanawiam się nad tym warsztatem – gościu powiedział ze moc ok 24 konie moment ok 50 – 60 Nm – program przy cenie 900 zł ( w v tech 1290 za box )
Wiem, że było pytanie o krakowskich tunerów lecz nikt szczegółowo nie odpowiedział.
Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
Robił ktoś Mazdę 6 w De Tech' u w Krakowie na Kosocickiej ? Mam zamiar swoją podkręcić (2.0 2004 r 136 KM i zastanawiam się nad tym warsztatem – gościu powiedział ze moc ok 24 konie moment ok 50 – 60 Nm – program przy cenie 900 zł ( w v tech 1290 za box )
Wiem, że było pytanie o krakowskich tunerów lecz nikt szczegółowo nie odpowiedział.
Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
- Od: 27 mar 2012, 14:54
- Posty: 14
- Auto: M6 GY 2.0 '04
Witam,
w ramach info o firmach – 2 tygodnie temu robiłem swoją 6-tkę w firmie juratuning ( http://juratuning.pl/) i jak do tej pory jeszcze jeżdżę
Firma posiada własną hamownię, więc wszystko odbywa się na miejscu, jednakże u mnie nie dało się wprowadzić virusa "po kablu" i sprawa zabrała gościowi cały dzień.
Koszty – 1000 zł, gdy trzeba bawić się w "lutowanie płytek" (tak jak u mnie),
600zł – virus wgrywany "po kablu".
Program nie należy do rewelacyjnych... ale trzeba oddać honor facetowi, bo opuścił mi na 800 zł za efekt mało-zadowalający.
w ramach info o firmach – 2 tygodnie temu robiłem swoją 6-tkę w firmie juratuning ( http://juratuning.pl/) i jak do tej pory jeszcze jeżdżę
Koszty – 1000 zł, gdy trzeba bawić się w "lutowanie płytek" (tak jak u mnie),
600zł – virus wgrywany "po kablu".
Program nie należy do rewelacyjnych... ale trzeba oddać honor facetowi, bo opuścił mi na 800 zł za efekt mało-zadowalający.
- Od: 22 wrz 2005, 22:05
- Posty: 40
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Diesel 136KM 2002r
a skąd" na dzień dobry" u Ciebie prawie 155 KM
Wiem, że czasem się zdarza, że auto ma ciut więcej niż powinno, ale to raczej dotyczy świeższych aut...a z wiekiem te KM uciekają...
I druga sprawa – wykres mocy i momentu wygląda bardzo źle(chodzi o falowanie) – tak być nie powinno
PS. skoro Ci opuścił 800 zł i jeszcze mimo tego zapłaciłeś 1tys, to naprawdę sporo sobie życzą za takie coś...
I druga sprawa – wykres mocy i momentu wygląda bardzo źle(chodzi o falowanie) – tak być nie powinno
PS. skoro Ci opuścił 800 zł i jeszcze mimo tego zapłaciłeś 1tys, to naprawdę sporo sobie życzą za takie coś...
dobrzyn22 źle mnie zrozumiałeś, bo opuścił mi 200zł i łącznie zapłaciłem 800zł.
Kwestia mocy podstawowej facetowi nie wydała się dziwna, twierdził, że takie przypadki w Mazdach i Fordach są raczej zjawiskiem normalnym...
Zgadza się, falowanie nie wygląda dobrze i jest trochę odczuwalne w wyższym zakresie obrotów, jednakże pogodziłem się z tym faktem, a ponieważ nie jestem zwolennikiem ciągłej dynamicznej jazdy to sądzę, że nie będzie mi to tak bardzo przeszkadzać, bo dół jest ok i to z niego korzystam najbardziej.
Kwestia mocy podstawowej facetowi nie wydała się dziwna, twierdził, że takie przypadki w Mazdach i Fordach są raczej zjawiskiem normalnym...
Zgadza się, falowanie nie wygląda dobrze i jest trochę odczuwalne w wyższym zakresie obrotów, jednakże pogodziłem się z tym faktem, a ponieważ nie jestem zwolennikiem ciągłej dynamicznej jazdy to sądzę, że nie będzie mi to tak bardzo przeszkadzać, bo dół jest ok i to z niego korzystam najbardziej.
- Od: 22 wrz 2005, 22:05
- Posty: 40
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Diesel 136KM 2002r
a przypadkiem te falowanie nie jest od ślizgającego się sprzęgła? też miałem taki wykres i na bank to było sprzęgło.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje