Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Raczej nikt tego nie robił ale kto wie może w lato coś pokombinuje
Boss429 napisał(a):Czyli nikt nie regulował turbiny w rf4f?
W RF4F jest zmienna geometria lopatek turbiny wiec jedyne co mozna kombinowac to z boost sensorem. Powinno sie go dac jakos zmostkowac zeby zanizal wartosc cisnienia w koncu to czujnik potencjometryczny. Niestety nie wiem dokladnie jaka ma charakterystyke bo moglbym cos podpowiedziec.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
ale komp też patrzy na boost przy obliczaniu dawki i co z tego że będzie 1.5 bara skoro nie poda odpowiedniej dawki. Tu trzeba zmienić sterowanie turbiny...
odłączyłem raz przewód ciśnienia do boost sensora, ciśnienie było super tylko auto nie jechało za dobrze
odłączyłem raz przewód ciśnienia do boost sensora, ciśnienie było super tylko auto nie jechało za dobrze
Neonixos666 napisał(a):ale komp też patrzy na boost przy obliczaniu dawki i co z tego że będzie 1.5 bara skoro nie poda odpowiedniej dawki. Tu trzeba zmienić sterowanie turbiny...
odłączyłem raz przewód ciśnienia do boost sensora, ciśnienie było super tylko auto nie jechało za dobrze
No to drugi pomysl to zrobic przemiennik szerokosci impulsu sterujacego zaworem geometrii bo o ile dobrze kojarze to jest tam sygnal PWM. Taki przemiennik musialby nieco zanizac szerokosc impulsu w stosunku do tego ktory jest nadawany z komputera. Mysle ze zrobilbym cos takiego za nie wiecej niz 10zl na ukladzie 555. To jednak tez moze nie wypalic bo komputer wszystko widzi za pomoca boost sensora i jak mu cisnienie bedzie roslo to bedzie zwiekszal sygnal do geometrii jednak ciekawe na ile bedzie to robil. Swinka to jednak najpewniejszy sposob.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
Ja myślałem nad czymś mechanicznym który dopuszcza podciśnienie do turbo z pominięciem elektrozaworu. Już mam w głowie projekt tylko muszę go narysować.
coś na szybkiego:
tylko trochę źle narysowałem bo w fazie spoczynku zawór nie dopuszcza podciśninia
coś na szybkiego:
tylko trochę źle narysowałem bo w fazie spoczynku zawór nie dopuszcza podciśninia
Neonixos666 napisał(a):Ja myślałem nad czymś mechanicznym który dopuszcza podciśnienie do turbo z pominięciem elektrozaworu.
O jakim elektrozaworze piszesz i co ma dac doprowadzenie podcisnienia do turbo ? No i co najwazniejsze skad to podcisnienie wezmiesz ?
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
To ja może zacznę od początku jak działa sterowanie turbo w RF4F
Otóż sterowanie turbo RHF4V odbywa się poprzez podciśnienie wytworzone przez pompę podciśnieniową (vacum) jest to tylko siła która rusza gruszą przy turbinie a ona zmienia kąt kierowniczek w turbinie. Za dopuszczanie podciśnienia odpowiedzialny jest elektrozawór sterowany przez komputer. Gdy jest max podciśnienie na turbo to kierowniczki ustawiają się tak żeby dużo turbo dmuchało a przy braku podciśnienia aby turbo mało dmuchało (tak obrazowo). Na biegu jałowym i podczas wciskania pedału gazu turbo jest ustawione aby rozkręcało się jak najszybciej, a gdy osiągnie 0.85 elektrozawór odcina podciśnienie do turbo i przykręca je aby nie dmuchało więcej. Wszystkim steruje komp
Myślę że w celu zwiększenia max doładowania trzeba ominąć elektrozawór który steruje turbiną. Z forum wyczytałem że max ciśnienie jakie toleruje komputer to około 1.5 bara a potem jest tryb awaryjny.
Te urządzenie które narysowałem pracowało by dopiero gdy seryjny elektrozawór już mówi prawie dość, czyli jakoś tak od 0.8 bar wtedy sprężyna poddaje się ciśnieniu, tłoczek cofa się otwierając przepływ podciśnienia do turbo. A wtedy turbo rozkręca się a seryjny elektrozawór nie ma nic do gatki. Przy nadmiarze ciśnienia tłoczek cofa się tak głęboko że zamyka podciśnienie i zdusza turbo (żeby nie dmuchało ile chciało tylko ile my chcemy). Przy puszczeniu gazu ciśnienie spada a tłoczek wraca na swoje miejsce odcinając podciśnienie do turbo i zduszając je. poniżej 0.8 bara kontrolę przejmuje seryjny elektrozawór. Jak ktoś ma pytania to proszę
Otóż sterowanie turbo RHF4V odbywa się poprzez podciśnienie wytworzone przez pompę podciśnieniową (vacum) jest to tylko siła która rusza gruszą przy turbinie a ona zmienia kąt kierowniczek w turbinie. Za dopuszczanie podciśnienia odpowiedzialny jest elektrozawór sterowany przez komputer. Gdy jest max podciśnienie na turbo to kierowniczki ustawiają się tak żeby dużo turbo dmuchało a przy braku podciśnienia aby turbo mało dmuchało (tak obrazowo). Na biegu jałowym i podczas wciskania pedału gazu turbo jest ustawione aby rozkręcało się jak najszybciej, a gdy osiągnie 0.85 elektrozawór odcina podciśnienie do turbo i przykręca je aby nie dmuchało więcej. Wszystkim steruje komp
Myślę że w celu zwiększenia max doładowania trzeba ominąć elektrozawór który steruje turbiną. Z forum wyczytałem że max ciśnienie jakie toleruje komputer to około 1.5 bara a potem jest tryb awaryjny.
Te urządzenie które narysowałem pracowało by dopiero gdy seryjny elektrozawór już mówi prawie dość, czyli jakoś tak od 0.8 bar wtedy sprężyna poddaje się ciśnieniu, tłoczek cofa się otwierając przepływ podciśnienia do turbo. A wtedy turbo rozkręca się a seryjny elektrozawór nie ma nic do gatki. Przy nadmiarze ciśnienia tłoczek cofa się tak głęboko że zamyka podciśnienie i zdusza turbo (żeby nie dmuchało ile chciało tylko ile my chcemy). Przy puszczeniu gazu ciśnienie spada a tłoczek wraca na swoje miejsce odcinając podciśnienie do turbo i zduszając je. poniżej 0.8 bara kontrolę przejmuje seryjny elektrozawór. Jak ktoś ma pytania to proszę
Neonixos666 napisał(a):To ja może zacznę od początku jak działa sterowanie turbo w RF4F
Racja, dawno nie zagladalem do schematu i troche sie pogubilem To o czym piszesz moze zadzialac ale dla mnie prosciej byloby to zrobic elektronicznie Nie jestem jednak pewien jak zachowa sie komputer w tej sytuacji, jesli ma nastawy na sztywno to bedzie OK ale jesli ma jakis regulator to moze zaczac wariowac.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
Też myślałem tak jak Ty o tym aby modyfikować sygnał docierający do elektrozaworu i sprawić żeby pracował dla nas a nie dla komputera silnika, ale wydawało mi się to zbyt skomplikowane i dlatego myślałem nad czymś mechanicznym żeby było proste.
Mam tylko jeden dylemat bo nie umiem takiego urządzenia wykonać...
Mam tylko jeden dylemat bo nie umiem takiego urządzenia wykonać...
jaką wybrać moc opornika żeby sie nie grzał? 1W 2W 3W? no chyba że grzanie sie nie zależy od mocy.
ogulnie chce kupic kilka oporników od 20ohm do 50ohm i montować po jendej sztuce i sprawdzać jaki bedzie najlepszy.
kupować musze niestety na allegro, bo u mnie w mieście nie ma oporników w żadnym sklepie elektoronicznym
ogulnie chce kupic kilka oporników od 20ohm do 50ohm i montować po jendej sztuce i sprawdzać jaki bedzie najlepszy.
kupować musze niestety na allegro, bo u mnie w mieście nie ma oporników w żadnym sklepie elektoronicznym
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
im wiecej opornikow rownolegle tym mniejsze grzanie jak mialem zalozony 1 opornik 47 ohm to sie grzal a dwa po 100ohm juz nie a roznic nieodczuwalna. wiec ja caly czas jestem na 2 x 100 ohm rownoregle co daje 50 ohmsiwy-84 napisał(a):jaką wybrać moc opornika żeby sie nie grzał
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
z obserwacji wynika że optymalne jest ustawienie od 2x50 przez 50 i 100 do 2x100. W zależności kto co sobie dobierze to tak ma ja jeździłem na 50+100, teraz mam 2x50 i jest minimalnie lepiej ale silnik jest bardziej narowisty. Kolega ma 2x100 i też powinno być dobrze. Ja używam 1W i nie mam problemu z grzaniem.
Tak się zastanawiam, czy nie łatwiej by wam było zastosować potencjometr?
Wyprowadzić na deskę rozdzielczą, daje łatwy dostęp i płynną regulację mocy nawet trochę ponad "bezpieczny" zakres gdy jej trzeba dużo.
Wyprowadzić na deskę rozdzielczą, daje łatwy dostęp i płynną regulację mocy nawet trochę ponad "bezpieczny" zakres gdy jej trzeba dużo.
Mnie niestety nie będzie (inżynierka)
Ja mam wszystko zamknięte w jednej puszce pod maską i kable doprowadzone do przełącznika (wywaliłem tą atrapę przycisku w przełącznikach po lewej i wstawiłem uniwersalny przełącznik) i w ten sposób w razie potrzeby mogę szybko przełączyć w tryb ,,sportowy" . Normalnie jak jeżdżę to mam wyłączony
Ja mam wszystko zamknięte w jednej puszce pod maską i kable doprowadzone do przełącznika (wywaliłem tą atrapę przycisku w przełącznikach po lewej i wstawiłem uniwersalny przełącznik) i w ten sposób w razie potrzeby mogę szybko przełączyć w tryb ,,sportowy" . Normalnie jak jeżdżę to mam wyłączony
Potencjometr da dokładnie to samo, jedyny jego plus jest taki że moc będzie można płynnie regulować i zrobić coś w rodzaju "overboost".
Do tego zrobić skalę i napis POWER, a sąsiadom szczęki opadną
Do tego zrobić skalę i napis POWER, a sąsiadom szczęki opadną
YgooR napisał(a):Potencjometr da dokładnie to samo, jedyny jego plus jest taki że moc będzie można płynnie regulować i zrobić coś w rodzaju "overboost".
Plynna regulacja jest absolutnie zbedna bo niby co bedziesz dokrecal potencjometr podczas przyspieszania ? Bez sensu.
YgooR napisał(a):Do tego zrobić skalę i napis POWER, a sąsiadom szczęki opadną
No tak, to jest faktycznie najwazniejsze
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
fantom napisał(a):No tak, to jest faktycznie najwazniejsze
Oj proszę Cię, zareagowałeś jakby Ciebie uraził, więc dla Twojej wiadomości to był żart i nie miał na celu nikogo obrażać.
fantom napisał(a):Plynna regulacja jest absolutnie zbedna bo niby co bedziesz dokrecal potencjometr podczas przyspieszania ?
Kolego fantom rozwiązanie jak każde inne, to jest tylko pomysł, upraszcza instalację bo zamiast oporników i włącznika jest tylko jeden element, podobnie można zastosować włącznik pod pedałem gazu.
Jeżeli chodzi o płynną regulację, jednemu się przyda podkręcone auto np. na miasto o 50% a innemu nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje