Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez orfeusz » 9 mar 2011, 20:39

Inne pomysły co do oporników,jakie zastosować.Czyli tak,podpinamy się do przewodu w cewce na pompie.Kolega na filmiku powiedział,że zawsze do lewego,zgoda jak ma się tę dzyndzelek co trzeba wcisnąć by wyjąć wtyczkę na GODZINIE 12 to wtedy wpinamy się w lewy kabelek.Jak mamy ten dzyndzelek na innej godzinie to analogicznie musimy sobie wzrokowo przekręcić wtyk i wpiąć się w odpowiedni kabelek.Drugi koniec naszego kabelka z opornikami wpinamy we wtyczkę przy EGR w prawy kabelek,lub w Sensor boot również w prawy kabelek.Najpierw robimy próbę podłączenia na włączonym silniku,czyli dotykamy końcówkami naszego kabelka do obrobionych przewodów,w które chcemy się wpiąć.Jak wszystko będzie ok to silnik zmieni lekko pracę,jeżeli silnik zgaśnie to wtedy musimy podłączyć się w ten drugi przewód na cewce.W moim przypadku są one takie brązowe u innych może być inaczej.ja zastosowałem 3 oporniki po 100 ohm połączonych równolegle co daje nam około 34 ohm.Podpiąłem się wpierw do EGR i była już odczuwalna poprawa,ale jak to w życiu bywa chcę się bawić dalej i podłączyłem się pod sensor boot i jest troszkę lepiej niż gdy podpiąłem się w EGR.Nie zauważyłem u siebie większego kopcenia gdy wciskam i daje obroty powyżej 3000,zarówno po wpięcu w EGR jak i w sensor boot.również nie mam tego opóźnienia w spadaniu obrotów.Nie robiłem żadnych pomiarów przed i po.Poprostu brak czasu,pracuję od rana i wracam jak już jest praktycznie ciemno i padam na pysk :D
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez YgooR » 10 mar 2011, 00:23

orfeusz napisał(a):do przewodu w cewce na pompie

Masz na myśli zawór SPV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 10 mar 2011, 18:46

zapewne tak bo tylko on steruje ciśnieniem wtrysku i dlatego jedziemy szybciej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 11 mar 2011, 12:22

Neonixos666 napisał(a):zapewne tak bo tylko on steruje ciśnieniem wtrysku i dlatego jedziemy szybciej :D


Czasem wtrysku...
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez YgooR » 11 mar 2011, 13:34

OK, a jaka jest różnica przy wpięciu się w EGR a Boost Sensor, oczywiście poza większą mocą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 11 mar 2011, 20:36

fantom napisał(a):Czasem wtrysku...


hymm po tym co przeczytałem tu to wynika że steruje high pressure
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 80f4bf62f0

a raczej TCV odpowiada za czas wtrysku, przynajmniej tak mi się wydaje po przetłumaczeniu sobie instrukcji do pompy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 11 mar 2011, 22:10

Neonixos666 napisał(a):
fantom napisał(a):Czasem wtrysku...


hymm po tym co przeczytałem tu to wynika że steruje high pressure
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 80f4bf62f0

a raczej TCV odpowiada za czas wtrysku, przynajmniej tak mi się wydaje po przetłumaczeniu sobie instrukcji do pompy


TCV odpowiada za kat wtrysku, SPV odpowiada za czas (dlugosc) wtrysku generujac wysokie cisnienie.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 11 mar 2011, 22:40

Ciągle mam w głowie że czas wtrysku jest stały dla odpowiednich obrotów a zmienne jest jego ciśnienie które reguluje ten zawór sprawiając iż większa dawka- większe sinienie , i mniejsza dawka- mniejsze ciśnienie <glupek2>

a raczej TCV odpowiada za czas wtrysku, przynajmniej tak mi się wydaje po przetłumaczeniu sobie instrukcji do pompy
właśnie chodziło mi o kąt :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 11 mar 2011, 22:50

Neonixos666 napisał(a):Ciągle mam w głowie że czas wtrysku jest stały dla odpowiednich obrotów a zmienne jest jego ciśnienie które reguluje ten zawór sprawiając iż większa dawka- większe sinienie , i mniejsza dawka- mniejsze ciśnienie <glupek2>


Cisnienie jest stale (oczywiscie mniej wiecej) , zawor nie ma jak regulowac cisnienia on po prostu zamyka komore wysokiego cisnienia generujac to wysokie cisnienie. Zawor reguluje natomiast jak dlugo to cisnienie bedzie trzymane otwierajac sie po jakims czasie czyli regulujac dlugosc wtrysku (cisnienie spada wtrysk sie konczy).
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Neonixos666 » 11 mar 2011, 23:36

czyli podsumowując zawór spv reguluje czas wtrysku poprzez puszczanie ciśnienia lub wstrzymanie go?

chyba już powoli kumam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 09:58

Chłopaki trochę z innej beczki. Ponieważ mój temat poszedł do kosza zapytam tutaj. Czy ktoś ma doświadczenie z regulacja turbiny w rf4f? Jakieś wnioski/obserwacje?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2011, 12:09

No właśnie nie potrzebnie poszedł do kosza, pisałem do pita żeby przywrócił ale nie dostałem odpowiedzi.

Z tego co ja zaobserwowałem to chcąc zwiększyć doładowanie to trzeba zupełnie obejść elektrozawór który steruje podciśnieniem do turbo. Urządzenie musi działaś na zasadzi że im większe ciśnienie wytworzy turbo tym bardziej zamykane jest podciśnienie do turbo żeby nie rozwalić dmuchawki
ustawiamy na 1.2 bara i przy takim ciśnieniu pędzie zamykał podciśnienie, taki MBC tylko zamiast otwierać to będzie zamykał. Nie wiem czy takie coś istnieje ale może sobie zrobię :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 16:06

Może w końcu odezwie się ktoś kto w jakiś cudowny sposób zwiększył doładowanie na turbinie. Trzeba było kupić rf2a 101KM i załozyć mbc a tak to jest problem z kopceniem przy założeniu oporników mniejszych jak 30 OHM.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2011, 16:11

jak obliczasz oporność z oporników? ja mam 2x50 1woltowe, dałem 3x50 ale nie chciał z obrotów schodzić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 16:54

jedno watowe chciałeś napisać chyba. Ja miałem założone po kolei
1. 2x100ohm po 1W
2. 3x60ohm po 1W
a teraz 2x60 OHM po 1W

Jeśli masz połączone równolegle 2 setki to wychodzi ci na końcu 50OHm.

Jak miałem założone 3 po 60 OHM naprawdę nieźle przyspieszał ale maiłem to samo co Ty – schodził z obrotów bardzo powoli i kopcił. Teraz przy 2 60-kach jest delikatnie słabszy ale obroty schodza prawie normalnie. Jeśli chodzi o kopcenie to zastosowałem patent który mi polecił asasello. Mianowicie zatkałem jedną z rurek podciśnienia która jest na środku silnika. Asasello mówił że teoretycznie wtedy silnik ma dostawać więcej powietrza. Zauważyłem delikatna zmianę na lepsze. Ale chciałbym żeby tak samo chodziło nawet wtedy jak oporniki będą podłączone na 20 OHm a nie tylko na 30.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2011, 17:15

pokaż która rurkę zaślepiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 17:27

Na środku silnika u mnie jest wycięte koło w osłonie i widać tam takie dwa cylinderki. Ten górny ma dwie odchodzące rurki. Z tej górnej (krótszej) ściągnij wężyk nałóż na niego kawałek foli i załóż z powrotem wężyk.
Obrazek
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 17:34

Widzę z twojego filmiku że bardzo dobrze Ci turbo dmucha. Jak zamontowałeś w swojej BJ-ce ten zegar do turbo?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2011, 18:04

źle to zrobiłeś bo teraz klapki na kanałach dolotowych masz zamknięte spróbuj ten wężyk u góry tego zaworu wpiąć bezpośrednio w ten trójnik aby podciśnienie stale dochodziło. Też to robiłem ale nie widziałem efektu wiec powróciłem tak jak było. Ja muszę zaślepić egr wtedy powinno być trochę lepiej w niższych obrotach.

Wskaźnik podpinasz trójnikiem w przewód od boost sensora przy chłodnicy tak żeby ciśnienie dochodziło do zegara i do boost sensora. A prąd kosztem zapalniczki podciągnąłem i jest git. montujesz na blaszkę i klej do schowka przy zegarku a kable z tyłu dajesz przez zrobioną dziurkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 12 mar 2011, 19:23

Co do egr asasello mówił że mechanicy mu odradzali i że jest to dobre tylko na krótka metę. Niektórzy podobnież zauważali pojawianie się błędów komp, ponieważ jak nie ma przepływu gazów to nie ma smarowania egr i się on zapieka.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje