Naprawa gwarancyjna wg ASO Księzyno + Mazda Motor

Postprzez Myjk » 23 lis 2008, 17:18

Jaksa napisał(a):chyba ze jest to dorazna sprawa ( do czasu wymiany intercoolera )

Też mnie się tak wydaje. Po prostu nie mają towaru na podmianę i muszą temu jakoś przeciwdziałać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez DISItune » 23 lis 2008, 17:34

w tym przypadku to niestety rozwiazanie docelowe <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Myjk » 23 lis 2008, 17:38

misiekwaw napisał(a):w tym przypadku to niestety rozwiazanie docelowe

Czyli jeśli mnie strzeli IC, to też mi nie wymienią bo go wcześniej uszczelnili?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 23 lis 2008, 17:54

misiekwaw napisał(a):boje się tylko perspektywy gdybym nie daj boze musiał skorzystać z tego typu serwisu...
Daj spokój i nie martw sie na zapas , masz igłę auto i raczej nic nie powinno paść ( jak cosik to mam tutaj w wawie znajomych w ASO – damy rade <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 23 lis 2008, 18:36

Na początku zaznaczę, że nie staję w niczyjej obronie – chcę jedynie napisać kilka słów, które może nieco odsłonią kulisy tej akcji.

Faktem jest, że MMC w oparciu o prowadzony monitoring podjęła decyzję o naprawie IC w niektórych swoich samochodach (jest określony zakres modeli jak i numerów produkcyjnych).
Naprawa IC polegać ma w pierwszej kolejności na szczegółowych oględzinach a następnie podjęcia działań zaradczych.
Pierwsze z nich to uszczelnienie specjalną masą silikonową (dostarczaną przez MMC), drugie to oczywiście wymiana.
Jeśli ASO zgodnie z procedurą postępowania w ramach tej kampanii ocenia, że IC należy uszczelnić to to po prostu robi, w innym przypadku wnioskuje o wymianę do MMPol i po uzyskaniu zgody wymienia część na nową. Widać wyraźnie, że wymiana nie jest obligatoryjna – więc rozpisywanie się nt. "akcji wymiany intercooler-ów" to niepotrzebna propaganda.

Zwrócić należy bezwzględnie uwagę na to, że to nie ASO decyduje o wymianie IC, a MMC za pośrednictwem serwisu MMPol.
Weryfikacja jest wieloetapowa, a kompetencje ASO są jak widać bardzo ograniczone.

Osobną sprawą jest jakość wykonanej naprawy – vide dołączone zdjęcia, a także dostępność samych IC.

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnego nawiązania kontaktu z ASO i ustalenie statusu kampanii w posiadanym aucie.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Quidam » 23 lis 2008, 19:59

newbie napisał(a):
Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnego nawiązania kontaktu z ASO i ustalenie statusu kampanii w posiadanym aucie.



to ja też odsłonie kulisy uszczelniania intercoolera w moim samochodzie.

Przed końcem gwarancji (30 czerwca 2008) zgłosiłem problem ubywającego oleju. W trakcie przeglądu w ASO Księżyno dokonano naprawy intercoolera poprzez uszczelnienie (nie informując mnie o tym !! o fakcie naprawy w tym terminie dowiedziałem się z korespondencji z Mazda Motor). Problem ubytków oleju i wycieku poprzez intercooler pojawił się ponownie w lipcu. ASO KSiezyno twierdziło że nie wiedza kto dokonał naprawy(i brak wpisu w centralnym systemie) oraz poinformowano mnie w związku z przeprowadzoną naprawą intercoolera i nie można go wymienić w ramach akcji serwisowej , taką tez informacje otrzymałem z Mazda Motor. Poinformowano mnie również że turbina wymaga regeneracji.
W celu weryfikacji diagnozy udałem się do ASO AZ. Tam stwierdzono że turbina jest dobra , oraz zamówiono nowy intercooler! przypominam że Mazda Motor twierdzi że wymiana mi nie przysługuje. A powinienem reklamowac dokonaną usługi.

Nie wiem czy przedstawiciel Mazda Motor nie rozumie że nie mogłem reklamować naprawy bo dowiedziałem się o fakcie naprawy 2 tyg temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2004, 13:33
Posty: 77
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez domin1979 » 23 lis 2008, 20:13

Quidam napisał(a):o fakcie naprawy w tym terminie dowiedziałem się z korespondencji z Mazda Motor

Wg mnie tak jak pisałem wcześniej: ASO wyciągnęło kasę za akcję serwisową (stąd wpisy w Mazda Motor) i dlatego faktycznie twierdzą, że powinieneś reklamować usługę skoro za akcję już kasę wyłożyli. Ogólnie brak profesjonalizmu kompletny.
Quidam napisał(a):Poinformowano mnie również że turbina wymaga regeneracji.
Połatali na słowo honoru IC i bezczelnie winią turbinę za uciekający olej :| Dziwne, że oglądając swoją fuszerkę nie nabrali podejrzeń, że ten IC może nie tak do końca w dobrym stanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Quidam » 23 lis 2008, 20:33

Quidam napisał(a):Poinformowano mnie również że turbina wymaga regeneracji.
Połatali na słowo honoru IC i bezczelnie winią turbinę za uciekający olej :| Dziwne, że oglądając swoją fuszerkę nie nabrali podejrzeń, że ten IC może nie tak do końca w dobrym stanie?[/quote]

A skąd olej w intercoolerze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2004, 13:33
Posty: 77
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez newbie » 23 lis 2008, 20:49

Quidam napisał(a):A skąd olej w intercoolerze?


dobre pytanie...

zazwyczaj jest tam w efekcie kondensacji par, które migrują w przewodzie powietrza z układu przewietrzania głowicy i skrzyni korbowej silnika
pewnie wszystkim wiadomo, że skoro w IC następuje nagłe schłodzenie powietrza wraz oparami oleju o kilkadziesiąt stopni, to kondsensacja w nim oleju to raczej norma, podobnie jest podczas wystudzenia silnika

w większości przypadków depozyt oleju w IC nie świadczy o uszkodzeniu sprężarki
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez MAZVAGTECH » 23 lis 2008, 20:51

newbie napisał(a):Weryfikacja jest wieloetapowa, a kompetencje ASO są jak widać bardzo ograniczone.

Szkoda tylko ze jak sie kupuje nowy samochod nie informuje sie klienta o wieloetapowosci dochodzenia swoich roszczen gwarancyjnych, czyli kup samochod i nigdy nie wracaj przynajmniej na gwarancji
Quidam napisał(a):ASO KSiezyno twierdziło że nie wiedza kto dokonał naprawy(

Masz jakies kwity na to ze byles u nich? Jak nie to Twoj blad Ja bym im w zyciu nie odpuscil i pewnie jeszce im za to zaplaciles
newbie napisał(a):Pierwsze z nich to uszczelnienie specjalną masą silikonową

Jaka? Taka jak na tych zdjeciach? Przeciez klej dwuskladnikowy /"ciekly metal"/ za 15 zl wyglada lepiej
newbie napisał(a):wymiana nie jest obligatoryjna

Zrobili blad przy projektowaniu IC i co? Na 10 IC moze 2 nie pekaja. Jak na mazde to w ogole cud ze po 6 latach produkcji, dopiero w tym roku przyznali sie do bledu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez newbie » 23 lis 2008, 21:01

maxkls napisał(a):Szkoda tylko ze jak sie kupuje nowy samochod nie informuje sie klienta o wieloetapowosci dochodzenia swoich roszczen gwarancyjnych, czyli kup samochod i nigdy nie wracaj przynajmniej na gwarancji


znasz z autopsji?

maxkls napisał(a):Jaka? Taka jak na tych zdjeciach? Przeciez klej dwuskladnikowy /"ciekly metal"/ za 15 zl wyglada lepiej


nie mam możliwości identyfikacji tego czegoś, a ponadto napisałem
Osobną sprawą jest jakość wykonanej naprawy – vide dołączone zdjęcia
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez domin1979 » 23 lis 2008, 21:03

Quidam napisał(a):Przed końcem gwarancji (30 czerwca 2008) zgłosiłem problem ubywającego oleju. W trakcie przeglądu w ASO Księżyno dokonano naprawy intercoolera poprzez uszczelnienie (nie informując mnie o tym ! o fakcie naprawy w tym terminie dowiedziałem się z korespondencji z Mazda Motor). Problem ubytków oleju i wycieku poprzez intercooler pojawił się ponownie w lipcu

Quidam napisał(a):A skąd olej w intercoolerze?
Dla sprecyzowania, oleju ubywa czy przybywa? Z postów zrozumiałem, że ubywa więc tu jak najbardziej podchodzi cieknący IC ale podobnie ubywający olej może być przyczyną padniętego turbo. Jak dla mnie po takiej naprawie IC dalej dla mnie jest głównym podejrzanym, a ASO Ci wciska kit.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mr_t » 23 lis 2008, 21:13

maxkls napisał(a): Masz jakies kwity na to ze byles u nich? Jak nie to Twoj blad Ja bym im w zyciu nie odpuscil i pewnie jeszce im za to zaplaciles

Wg. Mazda Polska nie wpisywanie do systemu zgłaszanych i usuwanych usterek jest OK. Sam miałem taki problem – byłem w ASO, zgłosiłem usterki, naprawiali – nie wpisali do systemu i Mazda Polska mi napisała że to jest postępowanie OK. Dla mnie to przedstawicielstwo razem ze swoimi pożal się boże ASO jest wielką pomyłką. Zachowują się jak cwaniaczki handlujące na targowiskach na rozkładanych łóżkach jakimś badziewiem. Cała forma funkcjonowania Mazdy w Polsce nie ma kompletnie nic wspólnego z profesjonalizmem, jest to w moim odczuciu żałosna amatorszczyzna.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Quidam » 24 lis 2008, 09:53

Masz jakies kwity na to ze byles u nich? Jak nie to Twoj blad Ja bym im w zyciu nie odpuscil i pewnie jeszce im za to zaplaciles


Miałem przy tej "okazji" wymieniany napinacz paska rozrządu (na gwarancji), wszystko zostało wpisane do systemu, ale ASO Księżyno twierdziło że nie było żadnego wpisu <lol>


A przejadę się dzisiaj może do nich, po telefonie twierdzili że zrobią zdjęcia i będzie trzeba pisać do Mazdy z prośba o wymianę, przypominam że Mazda Motor twierdzi że muszę to reklamować w ASO, czeski film hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2004, 13:33
Posty: 77
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez melass » 26 lut 2009, 17:27

witam, ja po 4 miesiącach oczekiwania na WYMIANE IC dzisiaj stwierdzono że jednak nie jest pekniety tylko cieknie. Podobno zakleili go i ma być OK. Troche sie zjezyłem bo czekałem na wymiane a nie na klejenie. Chyba chca mi wała wyciąć!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Lorento » 26 lut 2009, 17:46

melass napisał(a):twierdzono że jednak nie jest pekniety tylko cieknie. Podobno zakleili go i ma być OK.

Zakleili coś co nie jest pęknięte, ale cieknie. Czyli ciec nie powinno skoro jest nie pęknięte... ale w takim razie z czego cieknie...??? A może ciec powinno pomimo nie pęknięcia? Ale wtedy co w takim razie zakleili?
....może zakleili cały intercooler ? :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez melass » 26 lut 2009, 17:51

nie wiem!! Jutro wchodze pod auto i sprawdze. Dzisiaj jeszcze pocisne auto zeby sprawdzic czy nie nie puszcza przypadkiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Yapa » 26 lut 2009, 21:18

newbie napisał(a):w większości przypadków depozyt oleju w IC nie świadczy o uszkodzeniu sprężarki

no mnie mechanik jaksy straszył, że tego oleju nie powinno tu być, i że czeka mnie regeneracja turbo, ale AZety przy wymianie IC sprawdzili i powiedzieli tak jak Ty. i tego się trzymam :)
ogółem Mazda przeprowadza tą akcję nie z jakiejś wielkiej przychylności do klienta, ale z powodów ekologii, bo pęknięty IC to cieknący olej, a za to groziłyby kary...sama część kosztowała 2700 zł bez marż w styczniu ( zerknąłem w rachunek ) więc samodzielna wymiana dość drogo wychodzi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez martinpl » 27 lut 2009, 19:10

melass pociesze Ciebie, ja w pazdzierniku bylem w ASO Ksiezyno, zrobili zdjecia i mieli sie odezwac w ciagu 14 dni, mamy juz prawie marzec a oni dalej ze nie maja odpowiedzi <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez melass » 27 lut 2009, 21:52

martinpl ja byłem w listopadzie i meczyłem ich co dwa tygodnie co z moim ic i rdzą na nadkolach aż w koncu odpuścili ale mieli go wymienic a nie zakleic. Jakbym wiedzial to sam bym sobie go zakleił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Przedstawiciele Regionów, Moderatorzy Opinie i Poradniki