urwana szpilkaw bloku-jak wykrecic? NOWY PROBLEM-hamulce!!!!

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Barthez » 26 lut 2010, 16:10

mam pytanie:
jak (domowym sposobem) wykrecic szpilke z bloku??? (glowicy)
wymienialem uszczelke pod pokrywa zaworow i pekla mi jedna z 5 mocujacych szpilek. szpilka jest jakies 2mm ponizej poczatku gwintu (szpilka M6) jak to cholerstwo wykrecić? – jestem w belgii i chodzi mi o jak najtansze rozwiazanie – ceny za uslugi sa padobne kwotowo jak w polsce – tylko w euro :]
macie jakies patenty?
ps
honda to g....o – najpierw zerwalem gwint w nowym cylinderku hamulcowym a teraz to....
Ostatnio edytowano 11 mar 2010, 20:32 przez Barthez, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez vqsoft » 26 lut 2010, 20:26

nawiercić lewym wiertłem + wykrętak i po sprawia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez markmas » 26 lut 2010, 20:37

vqsoft napisał(a):nawiercić lewym wiertłem


Że co ma zrobić? może jeszcze gumowym? :P
Normalnym wiertłem nawiercić, później zastosować normalny wykrętak do "prawych" śrub :)
Tylko z wykrętakiem ostrożnie, po woli i żeby był dobrej jakości – po złamaniu wykrętaka w śrubie będzie jedna wielka kicha....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez vqsoft » 26 lut 2010, 20:54

możesz osikowym
sa lewe wiertła
a wszystko po to aby dodatkowo przy wierceniu nie dociągać połączenia śrubowego

http://www.allegro.pl/item935692191_wie ... _lewe.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Waluś » 26 lut 2010, 20:59

dobrze prawi. Jeśli masz dostęp to polecam lewe wiertła :) bo nie w każdym sklepie takowe dostaniesz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Barthez » 26 lut 2010, 21:59

jutro poszukam lewego wiertla, ale sruba to byla 8.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez vqsoft » 26 lut 2010, 22:08

dobra wkrętarka bez bicia i dasz rade
jak co to zacznij prawym wiertłem ale mniejszej srednicy – z doświadczenia wiem ze trudno z ręki zachować osiowość :( a głupio przewiercić się w głowice ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez markmas » 26 lut 2010, 22:13

Waluś napisał(a):dobrze prawi. Jeśli masz dostęp to polecam lewe wiertła :) bo nie w każdym sklepie takowe dostaniesz


Teoretycznie tak, ale praktycznie nie ma to znaczenia. Lewe wiertło ciężko dostać i do tego jest kilkukrotnie droższe. Najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby zrobił to delikatnie i najlepiej z chłodzeniem – nie mówię o "boroleju", wystarczy zwykła woda. Lewym czy prawym i tak jak zrobi to za szybko to zapiecze się jeszcze bardziej. Najważniejszym elementem jest wykrętak (tu rzeczywiście tylko lewy – tj. do prawych śrub) – jeśli będzie kiepski to urwie go w śrubie i będzie po ptokach...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Barthez » 27 lut 2010, 01:41

jak bedzie wykrętak w jezyku angielskim?????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez markmas » 27 lut 2010, 01:59

bartezm napisał(a):jak bedzie wykrętak w jezyku angielskim?????????


screw exrtactor
tu masz przykład jak to wygląda :)
http://homerepair.about.com/od/interiorhomerepair/ss/screw_extractor.htm

a tu masz jeszcze filmik :)
http://www.youtube.com/watch?v=sKg-rX_U16o

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Barthez » 27 lut 2010, 11:45

udalo mi sie kupic wykretaki (2 rozmiary 3 i 5) koszt 9euro + wiertlo choinkowe 13,18 euro.
biore sie do roboty – jak sie uda zrobie fotorelacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez markmas » 27 lut 2010, 12:04

bartezm napisał(a):udalo mi sie kupic wykretaki (2 rozmiary 3 i 5) koszt 9euro + wiertlo choinkowe 13,18 euro.
biore sie do roboty – jak sie uda zrobie fotorelacje


Choinkę stosuje się raczej do blachy lub cienkich elementów. Chodzi o to żeby się nie zapychało przy wierceniu... Zwykły HSS moim zdaniem lepiej się nadaje do Twojego celu, ale kombinuj :) Nie moja głowica – nie moje zmartwienie :P

w tym filmiku powyżej gość elementy podgrzewa palnikiem – Ty możesz pominąć tą czynność :)

trzymam kciuki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez vqsoft » 27 lut 2010, 20:58

no i jak tam walka ze szpilką?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Barthez » 27 lut 2010, 21:12

niestety spasowalem...
gora urwanej szpilki byla pod lekkim katem... – nie udalo mi sie na srodku wywiercic dziury i przez to wykretak nie pracuje osiowo. boje sie zlamac wykretak bo to wtedy bedzie problem.
edit:
miejsce do wiercenia nie bylo zbyt wygodne, mimo iz uzywalem wkretarki – b.wolne obroty + opilki zbieralem magnesem
Obrazek

po wkreceniu przypuszczam ze przez zly odwiert spasowalem aby nie narobic wiecej szkod...
Obrazek

tak dla potomnych – otwor w urwanej szpilce musi byc centralnie!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez vqsoft » 28 lut 2010, 00:28

innej metody chyba nie zastosujesz sam
IMO przed wierceniem mogłeś ładnie na punktować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 28 lut 2010, 00:32

widzę że mięsa jest tam sporo
ja bym rozwiercił śrubę
potem zastosował gwint naprawczy – to tylko dociąga pokrywę zaworów
Obrazek
zrobisz sam i bez problemu

rozwiercasz
specjalnym gwintownikiem narzynasz gwint pod zestaw naprawczy
wkręcasz gwint ( spirale)
urywasz mocowanie
wkręcasz właściwą śrubę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Barthez » 28 lut 2010, 01:38

punktowalem... na foto nie widac ale pekniecie bylo pod sporym katem a dostep wkretarka fatalny. trudno nie udalo sie... jeszcze moge jedynie sprobowac nawiercic mniejszym wiertlem po przeciwnej stronie (mam wiertlo 1,5 i 2) i wtedy sprobuje – wiertla mi nie szkoda zlamac a i wyjac pozniej nie bedzie takiego problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez markmas » 28 lut 2010, 09:59

Kurczaczki... Przekombinowałeś :(
Moja rada – podejdź do pierwszego lepszego ślusarza/mechanika/tokarza, kogokolwiek kto się zna na metalach. To jeszcze jest do uratowania.
Po raz – zmierzyć długość oryginalnej śruby i urwanej – wiesz ile możesz spokojnie wiercić.
Po dwa – zaczynasz zwykłym małym wiertłem, naklejając "stoper" z taśmy klejącej – wiertło ok 3 mm na wysokich obrotach – Nie jesteś wstanie utrzymać równo wiertarki przy małych obrotach.
Po trzy – zakładasz większe i lecisz po pierwszej dziurce – tu masz możliwość jeszcze poprawić ewentualne błędy po małym wiertle
Po cztery – delikatnie wbijasz wykrętak i bez zbędnych ruchów na boki wykręcasz urwaną śrubę.

Niestety zacząłeś kombinować i są tego skutki – może trzeba było spróbować na jakieś innej śrubie gdziekolwiek? Wprawa czyni mistrza :)
Jak pisałem wcześniej – podejdź do kogoś kto Ci pomoże – nie jest to wielka filozofia :)
Kiedy już jednak się uprzesz i po pewnym czasie stwierdzisz że masz dość – zastosuj pomysł Vqsoft-a. To też jest dobre wyjście :)

Tak czy siak głowa do góry i nie poddawaj się przy pierwszym niepowodzeniu :)

Pozdrawiam

PS. Z ewentualnym wyciągnięciem urwanego wykrętaka też nie będzie problemu, ale to już jest wyższa szkoła jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Barthez » 11 mar 2010, 20:48

co do szpilki – zaprowadzilem w koncu do mechanika a ten urwal swoj wykretak.
finalnie zostala wywiercona dziura obok, nagwintowana i przykrecona pokrywa zaworow. Sk...n skasowal 100euro...

NOWY PROBLEM!!!!!!!!!!!

ja chyba mam pecha ale zaraz po wyjezdzie od mechanika (jakies 2 km) na nastepny dzionek pekla mi rurka hamulcowa – przy polaczeniu z wezykiem – tylne lewe kolo.
sama robocizna to 250Euro + czesci (rura z 2 koncowkami ok 60E)
aby wymienic trzeba wyjac bak i w h... innych oslon
1) opcja pierwsza jak to g...no zaslepic? – tak aby wytrzymalo dojazd do polski – 1000km i wracac na 3 kolach hamujacych
2) jesli bym probowal wymienic to mam pomysla aby olac oryginalne ulozenie wezyka (rury) i poprowadzic ja najkrutsza droga od pompy do przewodu w w polsce naprawic dalej
3) na pozadna naprawe niestety nie moge w tej chwili przeznaczyc takiej kasy i nie mam jednoczesnie miesjca na rozebieranie samochodu pod spodem
jakiws propozycje? moze macie z tym jakies doswiadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez krzych » 11 mar 2010, 21:11

Szczerze wspolczuje pecha...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

Moderator

Moderatorzy Moto