Poznaliśmy ją na Los Angeles Auto Show w 2016 roku. Nowa Mazda RT24-P Race Car. Co takiego oznacza ten enigmatyczny kod modelu? Otóż: R – rzędowy, T – turbo, 2 – litry pojemności, 4 – cylindry, P – prototyp a wraz z dniem prezentacji została zapoczątkowana nowa era w historii Mazdy. Ten nowy model będzie konkurować wg specyfikacji Daytona Prototype international (DPi) w najwyższej klasie dla prototypów międzynarodowego stowarzyszenia IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Po udanych testach torowych debiut wyścigowy nastąpi pod koniec stycznia 2017 roku podczas the 2017 Rolex at Daytona. Mazda jest znana na całym świecie z osiągnięć inżynieryjnych i projektowych a nowy prototyp nie jest tu wyjątkiem. Nadwozie zostało opracowane przez projektantów z wykorzystaniem KODO – jego motyw widać szczególnie w eleganckich konturach nadwozia. „Rozważaliśmy dwa główne parametry w trakcie prac konstrukcyjnych tego modelu: aerodynamikę i nowe przepisy techniczne w roku 2017. Dzięki zastosowaniu stylistyki KODO udało nam się stworzyć imponujący wygląd bryły, która jest również bardzo wydajna aerodynamicznie” - powiedział Ken Saward, senior manager of Design at Mazda Design Americas. Mazda RT24-P będzie napędzana przez silnik Mazdy MZ-2.0T, który był również zastosowany w sezonie 2016 IMSA. Moc została ustalona na 600 KM. „To ogromnie ważny moment dla Mazdy Motorsports i całej rodziny Mazdy. Wierzymy, że mamy odpowiedni zespół i możliwości, aby wygrywać wyścigi i mistrzostwa” - przekonuje John Doonan, director of Mazda Motorsports North America. Mazda posiada obecnie ponad 55% udziału na rynku wyścigów a jej inwestycja w tę kategorię od 2007 roku zbliża się właśnie do poziomu 15 milionów dolarów.

(st)