10 marca w Monachium, podczas iF Design Awards Night, poznaliśmy laureatów tego najbardziej prestiżowego międzynarodowego konkursu w dziedzinie wzornictwa i projektów przemysłowych. Organizowany od 1953 roku iF Design Award jest uznanym znakiem doskonałości. Dla każdego projektanta, zdobywającego nagrodę iF, otwierają się drzwi kariery, które przenoszą go przynajmniej o kilka poziomów wyżej a dla firmy, którą reprezentuje nagroda jest kluczem do nowych rynków i uznania mediów. Konkurs jest otwarty i daje uczestnikom możliwość współzawodnictwa w kilku kategoriach: Product, Packaging, Communication, Interior Architecture, Professional Concept, Service Design, Architecture. Oprócz tradycyjnej statuetki iF wspiera swoich laureatów pakietem unikalnych usług m.in. gwarancja udziału w międzynarodowych wystawach, dostęp do iF Design App czy iF World Design Guide. Tradycyjnie nagrody są wręczane w stolicy Bawarii, gdzie w bezpośrednim pobliżu parku Olimpia znajduje się BMW Welt – gospodarz iF Design Awards Night.

 

Tegoroczna edycja była rekordowa – zespół 58 międzynarodowych sędziów, pomiędzy 24 a 28 stycznia, musiał ocenić i wyłonić zwycięzców spośród aż 5.575 zgłoszeń. I teraz uwaga! W kategorii Packaging wygrały perfumy „Soul of Motion” opracowane w domu Shiseido (Shiseido Company Limited). W swoim uzasadnieniu sędziowie podkreślili, że zwycięska butelka jest twórczą metaforą filozofii KODO, która stanowi podstawę projektową Mazdy. Postrzegana jako dzieło sztuki tuleja flakonu, prezentuje swoistą formę witalności, zarówno w czystej formie opakowania jak i harmonii zapachu. Wzór strukturalny butelki oddaje napięcie siły mięśniowej przygotowującej się do działania. Yoji Nobuto (Chief Creative Director of Shiseido`s Advertising and Design Departament) w ten sposób skomentował to wyróżnienie: „Jesteśmy bardzo zaszczyceni, że otrzymaliśmy tę prestiżową nagrodę. Cały zespół jest uradowany, że Mazda i Shiseido byli w stanie wspólnie stworzyć produkt, który łączy ponadczasowe koncepcje japońskiej estetyki”. Z kolei Ikuo Maeda (Mazda`s Managing Executive Officer in charge of Design and Brand Style) dodaje: „To był zaszczyt stworzyć coś z Shiseido. Ogromnym wyzwaniem było pracować z marką, która reagując na różne trendy, zawsze pozostaje wierna unikalnemu stylowi tworzenia produktu, który tak doskonale podkreśla estetykę. Cieszę się, że perfumy będące wynikową takiego procesu, zostały uhonorowane tą wyjątkową nagrodą”. Wśród autorów projektu należy także wymienić Kanako Kawai (Art Director) oraz Akira Muraoka (Designer).

 

Dla zainteresowanych mamy niepomyślną wiadomość - nagrodzone perfumy nie są wyznaczone do żadnego kanału sprzedaży i raczej nie trafią na rynek, choć z pewnością wielu z naszych czytelników chciałoby mieć okazję przekonać się o słuszności wyboru składu sędziowskiego.

(st)